jag är braaaa

God morgon.

Sitter hemma hos K och har precis ätit frukost. Lagom frukost skulle jag vilja kalla det. Att jag börjat äta bröd istället för gröt ibland, är ett stort steg för mig.

Vaknade någongång vid 7 av larmet. K hade satt igång hans nya lampa. Vet inte vad dem heter, men en sån där som börjar lysa och ljuset blir starkare hela tiden. Som att vakna till solen. Larmet lät som kvittrande fåglar, och nu känns det som om jag drömt om massa fåglar hela natten. Hellre det, än mina hemska drömmar.

Igår kom jag på mig själv att flera gånger intala mig själv att jag var bra och värdefull hur jag än såg ut. Jag sa högt till mig själv att egentligne har allt jag vill ha och att jag ska vara glad över det. Och innerst inne är jag glad. Jag tror att detta är väldigt bra för mig. Alla dessa småsaker som känns läjliga att göra har nog en positiv effekt. Jag syftar på bl. a. jag-är-bra-boken, fina ord när jag duschar, skrämma iväg hemska tankar osv. Mitt nyårslöfte är att bli mer snäll mot mig själv, och än så länge har jag hållt det. Varje dag är en ny dag, och att gå runt och tänka på allt det hemska som var igår eller att oroa mig för imorgon, gör att jag står mellan historia och framtid. Jag lever inte NU när jag gör så.

Ska dricka upp mitt té nu. Köpte ett jättegott green-mango inne på Indiska... Ååå det luktar sommar! Ska överraska K med ett välstädat kök och hem när han vaknar. Vilken bra flickvän han har =)


Kommentarer
Postat av: Sofie

Hoppas att du får en bra dag! KRAM

2009-01-02 @ 11:37:30
URL: http://onie.blogg.se/
Postat av: katten

Åh tack för din kommentar:) Det värmer, jag ska försöka.

2009-01-02 @ 12:12:34
URL: http://taggigros.blogg.se/
Postat av: tove

Gud vad bra att du stannar upp och intalar dig själv att du är bra, att du är fin o att du kan! det känns löjligt, men det stärker ens inre tror jag! Jag ska också börja med det!!



tack för din fina kommentar! känns än så länge jättebra att T vet. Jag är ju så rädd att något ska förändras, men det verkar inte vara så än. Tror också han kommer tänka på det en del i början, men att han sen kommer "vänja" sig vid det lixom. Han verkade lite på mig iaf när jag lovade att jag aldrig skulle kräkas hemma hos honom utan tala om för honom när jag fick ångest istället. Hoppas han verkligen gör det. Känns som om jag kommer att få ett otroligt stöd av honom iaf, och känns även som att vi har kommit lite närmare varandra, vilket är skönt!!



Får man fråga lite saker om dig? Hur gamal är du? Vad har du för diagnos? Hur länge har du haft äs?



Kramar!

2009-01-02 @ 12:40:44
URL: http://livetarnu.blogg.se/
Postat av: Panna

Jag ska också börja med jag-är-bra-boken! Ska läsa kapitlet om den ikväll igen tror jag och sätta igång direkt. Har ju en almanacka med en sida per dag, där borde det gå att klämma in massa positivt :D



du inspirerar, kram!

2009-01-02 @ 18:06:15
URL: http://awishfornormality.blogg.se/
Postat av: Tove

Du har nog rätt. Jag tror att jag kommer att börja prata mycket mer med honom nu, o verkligen tala om när jag mår dåligt, behöver en kram eller ett värmande ord. Men jag är samtidigt rädd för att vara till besvär för honom. jag vill inte krångla...



Det är ju helt underbart att du har varit hets och kräkfri så länge! vad går du i för form av behandling? det känns ju lite bättre att överträna än att spy av någon anledning, även fast inget av det är bra på något vis. Jag försökar att gå ut och gå istället när ångesten blir för stor o jag bara vill stoppa fingrarna i halsen, och det går oftast nuförtiden!



Min ätstörning började för ungefär 10 år sedan med anorexia, som efter ca åtta år gick över till bulimi. Nu är det ungefär 1,5 år sedan jag började kräkas på allvar, men de senaste två månaderna har det börjat vända för ig. Jag kräks inte alls ofta nu längre, ibland blir dock ångesten för stor. Just nu är det min dåliga självkänsla och ångesten kring mat som är det största problemet. Jag ska ta tag i saken o ringa ätstörningsenheten i örebro på måndag tänkte jag.. men vet inte riktigt alls vad et är för hjälp jah vill ha riktigt.



Stor Kram!

2009-01-02 @ 23:52:12
URL: http://livetarnu.blogg.se/
Postat av: Panna

Nope, inget nytt med huvudsvamp. sån blir jag när jag är sjuk ^^

kram!

2009-01-03 @ 19:08:48
URL: http://awishfornormality.blogg.se/
Postat av: tove

tack för en fin komentar vännen! hjälper faktiskt att tänka på hur jag hade hendlat om det hade varit tvärtom. klart jag hade velat hjälpa o stötta T så mycket jag bara hade kunnat! tror tilomed det hade känts bra när han kom till mig när han mådde dåligt... ska försöka tänka på de i fortsättningen!



jag vill också testa med KBT. skulle börja på det i växjö, men hann aldrig komma igång innan jag flyttade. men har hört att det ska vara bra mot äs. o det är ju tankarna jag vill ändra. jag vill inte sitta o gräva i det förflutna, utan jag vill bli frisk!



ska ringa på måndag... banne mig! hoppas bara jag kommer igång ganska snabbt!



Stor kram till dig!

2009-01-03 @ 23:54:18
URL: http://livetarnu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0