avslappnat ätbeteende

Har trallat runt i stan idag med nära vänner och bara tittat runt. Lunch blev det oxå, och jag känner mig stark som inte hoppade lunchen även om det bara var jag och en till som åt, och de andra bara tog en fika. Vi pratade om att ses sen, och jag sa att jag skulle äta middag hemma och sen komma förbi. Själv så sa hon att hon nog inte skulle äta nån middag, för att lunchen klockan 2 var sen.

Samtidigt som jag vet att man ska äta 4-6 gånger om dagen så känns det inte som om andra människor runt omkring mig gör detta. De äter lite här och där och vide både tid och otid. Samma sak gäller med familjen hemma när de är lediga. De äter 2-3 riktiga mål, och sen några tuggor här och där, och några nävar snacks. Ingen av mina vänner eller familj, förutom K, tränar på samma nivå som jag. Eller mina väner tränar inte alls. Är det så det är när man har ett avslappnat beteende till mat? Att man äter 2-3 gånger och sen småäter massa och inte bryr sig om man hoppar över nått mål nånstans?

De säger till mig att jag måste äta regelbundet och varierat, med vad gör dem själva? Blir så förvirrande för mig.
 

Kommentarer
Postat av: Sofie

Åh, SÅ känner jag också !! Alla skall vara så himla duktiga med att säga hur jag skall äta och så blir det "lite då och då" för dem själva... Men som du också skriver, det är väl kanske så när man är frisk!?

Ha en bra dag! KRAM!

2009-01-04 @ 12:42:51
URL: http://onie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0