Att vara stark ...

Att vara stark är inte att aldrig falla, att alltid veta, att alltid kunna
Att vara stark är inte att alltid orka skratta, att hoppa högst eller vilja mest
Att vara stark är inte att lyfta tyngst, att komma längst eller att alltid lyckas
Att vara stark är att se livet som det är, att acceptera dess kraft och ta del av den
Att falla till botten, slå sig hårt och alltid komma igen
Att vara stark är att våga hoppas när ens tro är som svagast
Att vara stark är att se ett ljus i mörkret och alltid kämpa för att nå dit

/Marie Fredriksson



God morgon,

Jag har rensat bland bloggarna på bloggkoll, och endast sparat de bloggar som ger mig mer kraft. Det kommer inte innebära att jag glömmer er, utan bara att jag inte kommer att läsa lika ofta, både på grund av tidsbrist och ork. Min blogg kommer fortsätta rulla som den gjort och kommer mer att vara som en av de kämpar bloggar som jag själv skulle vilja läsa.

Jag har slutat använda ätstörningen som en ursäkt för att inte leva mitt liv till fullo. Visst är det svårt att resa sig, men man kommer upp. Sluta aldrig att hoppas. Och vi som går på behandling, vi måste själva göra jobbet, istället för att gå runt och hoppas på ett mirakel.

Idag så blir det plugg, träning och matlagning. Kramar!

Kommentarer
Postat av: Molly

kram på dig också :)

hoppas att du har haft en bra dag och att du får en bra morgondag och helg :)

2009-01-08 @ 19:54:00
URL: http://www.mollyshalsoblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0