Woooow

Blev lite extra grönsaker på tallriken och lite pommes. Vi hjälptes åt i köket och allt fungerade bra. Laga mat ihop är verkligen en kick för vårt förhållande. Vi kommer så nära varandra.
I alla fall ingen ångest över pommes. Wow! Jag blir förvånad över mig själv. Men inte kommer jag ställa mig på vågen. Då vet jag inte vad som händer. En av de bra saker jag gjort för att dra mig loss från bulimi är att sluta väga mig dagligen. En tjejs vikt är inte beständig, så som den är hos killar. Vi väger olika mycket bereonde på mensen, och de flesta pendlar 1-2 kg hela tiden. Och varför låta något så dumt som siffror bestämma hur jag ska må idag eller imorgon. Det är en fråga om tur ibland. Nej, jag vill ha varje dag som en bra dag!

Blir inget mer plugg idag. Får fixa resten imorgon helt enkelt. Nu ska jag se lite fotboll med K och sen ska vi se en skräckis. Mirror ville han se tror jag, uschh, kan sluta med att jag inte vågar sova. Hoppas ni får en trevlig lördag-kväll!

Kramar!

Kommentarer
Postat av: lisa

du är så go lilla tjejen! och det där med att väga sig är ju fullkomligt idiotiskt egentligen. du har så rätt i det du säger! det finns bra mycke värre saker att vara orolig för än ett par siffror.

tack för din snälla kommentar. betyder mkt. kämpa på du med nu. låter som du är ganska så harmonisk just nu och har de ganska så mysigt med killen , gött ;)

2008-09-27 @ 20:28:20
URL: http://atstorningsfriskajagbli.blogg.se/
Postat av: Lisa W

Skön positiv ton i inlägget! Så skönt att läsa!



Jag har också slutat att väga mig dagligen! Har faktiskt inte vägt mig på flera veckor. (Har inte vågat...) Känns rätt.

2008-09-27 @ 21:13:03
URL: http://acceptans.blogg.se/
Postat av: Panna

Jag vågar verkligen inte annat än att väga mig varje dag (förutom nån gång då jag insett att det bara kommer innebära ännu mer ångest att se siffrorna som definitivt gått uppåt). Jag kanske borde, självklart, men vågen är sjukt beroendeframkallande...

2008-09-27 @ 22:53:52
URL: http://awishfornormality.blogg.se/
Postat av: Sara

Tack fina du<3



log för mig själv när jag läste om hur du å K lagade mat tillsammans där i köket:)Den tiden saknar jag, då jag och min pojkvän hade dessa romantsika stunder. Sedan kom sjukdomen och tog mig.



Hoppas du/ni haft en mysig kväll, å nej jag vill inte veta mer TACK. hihi:) inte klokt ju, man har ju nästan gått å blivit celibat!!



kramar

Sara

2008-09-28 @ 00:17:57
URL: http://nooneputbabyinthecorner.blogg.se/
Postat av: Malin

Jag hatar ändå vågen, även om den inte är värd mitt hat.

2008-09-28 @ 09:17:06
URL: http://livetochkarleken.blogg.se/
Postat av: katten

Jag väger mig heller aldrig, det är som att be om ångest:p Det där att man pendlar i vikt är så svårt att acceptera, så det är bra att du säger det! Men det låter som om du är på rätt väg gumman!



kram

2008-09-28 @ 11:46:33
URL: http://ettmatvrak.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0