Varför dricker DU kaffe?

Har en liten inlämningsuppgift till skolan som ska in imorgon. Den går ut på att man ska intervjua lite folk om deras kaffevanor och varför de just dricker kaffe. Så därför tänkte jag ta hjälp av bloggen lite. Vissa dricker för att det är gott. Andra för att vakna till eller för att de blivit en vana. Vissa dricker enbart kaffe i sällskap med andra ute på fik, andra (läs: vi med bulimi) dricker kaffe för att fylla magen och hålla hungerkänslorna borta så länge som möjligt. Såå, varför dricker just DU kaffe?

Kommentarer
Postat av: veronica

näe, jag har inte sökt hjälp, jag tycker inte att jag är sjuk nog för hjälp..

Postat av: Lisa W

Jag dricker det för att få energi (och för att det är gott) men egentligen mest för att orka ta itu med vardagen och istället för att äta godis ibland...

2008-09-09 @ 15:27:36
URL: http://acceptans.blogg.se/
Postat av: Malin

Jag dricke rkaffe för att det är så gott, men också för att dey är bättre än godis, men jag vill ha mjölk i, och helst lite choklad till.. men då är det inte lika nyttigt längre...



Jag vet att man ska ha långsiktiga mål men jag orkar och kan inte se så långt framåt. Är det inte bättre då att vilja klara 3 veckor och klara det, få lite energi att fortsätta än att säga att man ska klara fram till jul och misslyckas gång på gång? Eller??



Om godispåsen, säg att din vän (i detta fall jag) har sagt att 10 godisar är det man blir mest nöjd över, och att det finns en undersökning (som jag har gjort) som visar att vi tycker godiset är godast om vi äter 10 bitar, varken mer eller mindre... ok, de kommer inte tro på det... men vad gör man?



Kramm

2008-09-09 @ 15:41:28
URL: http://livetochkarleken.blogg.se/
Postat av: Sandra

:) hoppas att du fick hjälp av tillräckligt många till din undersökning. alla på jobbet försvann när jag skulle fråga dem, hihi.

2008-09-09 @ 16:42:11
URL: http://bullkamp.blogg.se/
Postat av: lisa

jag dricker inte kaffe. men så många gånger jag har kämpat för att just kunna fylla magen men fasen inte en chans att de är gott. :)

men te är gott. tycker de borde räknas ihop med kaffe. kaffe och te liksom. inte bara kaffe... ;) hmm de blev lite flummigt. men de är så pinsamt tycker jag när man går på fik och säger en kopp te. de låter fjantigt. då är de som att man måste ta ngt mer. en kopp kaffe är lite mer respekt i... eller?

Postat av: lisa r

fluxetin är en antidepresiv medcin


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0