i know i can

Vilken underbar träning vi hade idag. Var först själv på samban, men sen kom en till tjej. Vi är inte så många i nybörjargruppen men det känns skönt. Då får jag mer personlig träning. Tränaren ser vad jag behöver mer hjälp med och vad jag inte behöver så mycket hjälp med. Känns underbart. Och musiken är helt fantastisk. Jag hade lagt upp en video från våra träningar, men jag vill fortfarande ha min blogg anonym så, I'm sorry.


Jag har även blivit bättre på Capoeira. Man ser för varje gång hur mer kontroll man får över sin kropp. Och man orkar mer för varje gång. Lyckan bara rusar inom en när man sätter en spark som man övat på i en timme utan att lyckas. Sen bara kommer det och man förstår inte. Med vilja klarar man allt. Har man viljan och tålamodet så klarar man det. Kanske inte idag, kanske inte imorgon, men inom snar tid. Och det är så jag vet att jag ska klara mig utan bulimin. Jag har viljan och jag gör framsteg varje dag. Jag väljer ett liv utan den. Precis som jag valde ett liv med den. Jag blir starkare för varje dag. En vacker dag så har jag packat ner bulimin i en väska, bit för bit, och kan skicka iväg den. Jag är fri då. Men bara för att den dagen inte är idag, så ska jag inte framställa mig själv som ett offer. Jag är inget offer och bulimin är inte starkare än mig. Den dagen då man inte fokuserar på enbart mat kommer att komma. Den dagen då vi ser oss själva i spegeln och ser allt det vackra i oss, kommer att komma. Den dagen kommer, om vi har tålamod. Och det har vi eller hur?

Ni och era kommentarer gör underverk, tack så mycket!

Förresten, jag börjar bli lite orolig. Är det någon som vet vad som hänt med Becka? Kommer inte in på hennes blogg och blir lite fundersam. Jag behöver få läsa era inlägg för att må bra, det är det som gjort att jag börjat må bra. Och jag vill inte att någon av er ska försvinna, ni är guld värda tjejer!

Kommentarer
Postat av: Malin

Hej, jag vet att jag kanske inte blir lyckligare a 10 kg ner, men nu känns det så..

2008-09-02 @ 06:14:54
URL: http://livetochkarleken.blogg.se/
Postat av: XONX

Trevligt :D

2008-09-02 @ 06:18:58
URL: http://xonx.blogg.se/
Postat av: lisa

Gulliga du, tack för att du finns! du är så himla duktig. jag tror verkligen vi är på rätt spår nu,de gäller nog lite också att våga släppa taget om bulimin. att inte vara rädd. ngr steg i taget, en dag i taget men friska de ska vi bli. de finns inget annat. så skönt att läsa din blogg. blir både inspererad och glad, du har kommit långt vännen!

stor kram

2008-09-02 @ 06:34:53
Postat av: K

Jag var väl bra på att plugga i gymnasiet, nu är det annorlunda... :( Men jag jobbar på att bli bättre igen.



Jag vet inte varför boken inte görs längre, men jag mejlade förlaget när jag vill hade den o de hade den inte. Den är väl inte helt ny, men inte så gamma ändå. Jag vet att det är svårt att våga, jag tyckte det var jobbigt också, men de går. Annars så kanske du få försöka berätta för någon som kan låna åt dig.



Hoppas du får en bra dag!

Kram!

2008-09-02 @ 07:39:14
URL: http://pavagigen.blogg.se/
Postat av: lisa

du, vet du vad. ja läser din blogg och gud vad du verkar mkt mer positiv nu de sista. kan du känna det själv? ofta kanske de är mer omgivningen som ser förändringarna först.

får man fråga vad de är som tynger dig mest? behöver du verkligen gå ner 5 kg för att bli lyckligare? hur lång är du, vad väger du? du hade kille va? var bor du? hur gammal?

ojojoj vad frågor du får nu, förlåt. du får svara på det du vill svara på :)

kramar

2008-09-02 @ 13:14:21
Postat av: Malin

Jag älskar när du låter så positiv som du gör nu, den dagen kommer komma!! Tack gumman!

2008-09-02 @ 15:00:01
URL: http://livetochkarleken.blogg.se/
Postat av: Mischa

Fin blogg =)

2008-09-02 @ 15:05:10
URL: http://miischas.com
Postat av: Sandra

åååh jad ryser när jag läser dina ord. klart att dessa dagar kommer att komma! vi kommer bli fria. :)



Fan vad du är bra!

2008-09-02 @ 20:11:06
URL: http://bullkamp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0