spinning around

Jag älskar Capoeira-träningarna. Ä l s k a r, ä l s k a r, ä l s k a r ! Det känns som att vi är en stor familj och alla hjälper och stöttar varandra. Samban är oxå hela fantastiskt. Folk vill se dig lyckas, man slipper avundsjuka blickar eller folk som kollar snett för att man gör fel. Därför vill jag uppmana er som har dåligt självförtroende och nån form av ätstörning att börja på någon aktivitet som, för det första är rolig och för det andra ger bättre träning än alla de timmar man slösar på gymmet. Visst du får inte reda på hur många kcal du gjort av med, men jag kan lova att två timmars intensiv träning ger mer än 30 min joggande på ett rullband som ger en ångest efteråt. Träningen har blivit som en grej jag bara gör för att jag tycker det är roligt och inte för att få träningen. Det får jag på köpet! Och om ni är rädda för att bli utstötta, så var inte det. Ge det en chans, människor är oftast trevligare än man tror. Bor du i Malmö, eller i närheten, så tar jag gärna med dig.

Utgång igår, kom inte dit förenns 12, men det räckte väl. De flesta sa att vi behövde vara där 10 om vi ville komma in. Dock så känner vi de som jobbar där, så det löste sig snabbt ändå, och vi fick komma in efter någon minut. Helt okej där inne, tråkigt att de inte tog kort i baren. Så mycket dricka blev det inte, men lika bra. Ska till skolan idag så behöver vara mer fokuserad. Har redan läst 100 sidor ur min kurslitteratur och jag är väldigt stolt över det. Bättre att vara lite i förväg så det inte blir så stressigt sen, hehe.

Ikväll ska jag på Samba kl 8. J, min barndomsvän, ska följa med mig och testa på. Kul att få lite sällskap även om jag trivs att vara där själv oxå. Jag är inte direkt blyg av mig, eller inte alltid i alla fall. Får se om vi hinner ta en fika i stan innan träningen. Sen ikväll så ska jag träffa K. Vi löste ingen igår, men han bad om ursäkt för sitt beteende och det var allt jag ville. Det är viktigt att kunna erkänna sina fel. Jag har lätt för det, och säger att det var mitt fel även om det ibland inte var det. Jag försöker sluta med detta beteendet. Jag ska inte ta på mig saker som jag inte har förorsakat.

Lite städning nu, lite 'Asyl' och sen gå till skolan 12:15. Kram på er!

Kommentarer
Postat av: K

Hehe, jag vill inte skriva ut hans ord på bloggen i och med att de är privata och till mig, annars skulle jag gärna dela med mig! Jag skulel bli lika nyfiken jag, men kul att få retas lite ibland, hihi.

Ha en fin kväll! Kram!

2008-09-04 @ 22:00:20
URL: http://pavagigen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0