Life's good

Jag måste få berätta en sak för er. Det västa med bulimin är att jag inte kan berätta för någon annan utan bara för er. Det är värst då det hänt någon speciellt eller när man kommit på en ny lösning, haha, låter som om jag uppfunnit nått. Men nej! Idag så ringde de från ätstörningsmottagningen! Wow, snabba var dem. Men det är kanske inte så konstigt då blanketten jag fyllde i måste ha varit hemsk att läsa. Men jag trodde ju inte de skulle höra av sig så snabbt. Jag beskrev mer eller mindre mitt beteende för några månader sen då jag ständigt hetsåt och spydde och inte orkade med något annat i mitt liv. Jag tänker ju såklart inte gå dit och låtsas vara sjuk nu. Faktum är att jag tror att jag håller på att bli fri. Eller hur man ska kalla det? Jag hetsäter inte, jag spyr inte, men allt det andra gör jag. Jag räknar kalorier, jag kompenserar för allt "dåligt" jag ätit, jag känner mig värdelös om jag inte gått minst 10.000 steg på en dag, jag gör matschema, jag gör träningsschema, tänker ständigt på mat, ja ni kan resten. Men jag har lyckats hålla mig från hetsätningen och jag har lyckats att hålla mig från sötsaker enda sen söndags. I söndags blev det en bit cheesecake på ett fik, så det var inte som om jag satt hemma och tryckte när jag var själv. I alla fall så tänker jag vara ärlig mot Livia, som jag kommer att ha möte med på tisdag nästa vecka. Dock så ringde hon väldigt olägligt, jag var på väg hem med en kompis från skolan. Vi är väldigt nära vänner, men hon vet inget. Men jag tror att hon oxå är någon slags ätstörning eller i alla fall delar av det. Jag fick dra en liten lögn för henne om vem det var som ringde. Kanske anar hon ändå?



Ikväll så ska jag på inflyttningsfest hos B, som jag kännt i så många år och vi har alltid stått väldigt nära. Kommer vara ett gäng på 12-13 tjejer och det blir ingen utgång. Jag har tröttnat på Malmös uteliv totalt. Ska istället vara hemma, äta god mat, dricka gott vin och leka massa tramsiga lekar. Tjejkväll helt enkelt! Jag hoppas att jag kan hålla mig från maten och äter en normal portion. Och inte för mycket vin heller. Kämpa, kämpa, kämpa!

Imorgon ska jag jobba, börjar halv 11. Kanske går dit för att få min promenad. Tar nog en timme att gå. Sen på kvällen blir det middag ute med K, sen film (Gudfadern) och ett glas vin. Life's good! Hoppas ni får en bra helg och kämpar på! Nu ska det städas lite, sen hälsa på mormor.

/Naa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0