jag kan, du kan, vi kan

Jag mår så illa. Varför fortsätter jag att misshandla min kropp? Om inte genom hetsätning, så genom svält eller alldeles för lite mat. Hittills så borde jag ha lärt mig att det inte går att skippa kolhydrater hela dagen, och sedan träna capoeira väldigt intensivt i två timmar. Kroppen klarar sig inte på sallader och grönsakswok. Och efter träningen så mådde jag så illa att jag inte vågade blunda, rädlan för att spy eller svimma var för stor. Åt en macka med philadelphia och kalkon och en skål med fil och havrefras. Mår dock fortfarande illa, men det går över. Nu vet jag att jag fått i mig någonting.

Idag är min tredje dag utan godis och jag är väldigt stolt över detta. Men samtidigt rädd. Varje gång jag satt upp mål att inte äta någonting så har det slutat med att jag ätit alldeles för mycket av det. Jag kommer att äta om jag blir sugen, men det känns som om blodsockret hållt sig på lagom nivå. Och vad kommer hända om jag får i mig en bit? Kommer jag att ta alldeles för många bitar som kommer hamna i toaletten en stund senare? Jag vill ju inte hetsäta. Jag vill ju inte spy. Detta klarar jag. Jag vill inte tänka på mat hela tiden. Detta klarar jag inte. Men jag tror att med tiden, under förutsättningar att jag äter regelbundet och allsidigt, så kanske denna fokusering på mat minskar. Man kan ju alltid hoppas. För att jag vägrar tro att man är sjuk för alltid om man försöker bli frisk. Bulimi är ingenting jag fötts med, utan någonting jag utvecklat, vilket betyder att jag kan bli kvitt det. Jag kan bli frisk, du kan bli frisk, och vi ska bli friska!




Imorgon tror jag att jag ger ätstörningsmottagningen ett nytt försök. Har inte bestämt mig än. Måste veta vad jag ska säga. Jag ska ju klart säga som det är. Detta har jag inte berättat för någon, så jag vet inte hur det kommer bli. Jag kanske börjar förneka att jag är sjuk, och säger "jaja, det e väl inte så farligt, tack för mig, heej". Haha!





Imorgon är det lite plugg som står på schemat, sola, hälsa på mormor och dansa Samba på kvällen. Tack för era kommentarer, ni betyder mer än ni tror. God natt!



                         

Kommentarer
Postat av: K

Jag lär mig massor i skolan som jag är sugen på att skriva ner i bloggen, men jag är lite rädd att de finns dom som kommer misstolka det, eller kanske använda det för att banta. Och det vill jag inte. Men det kommer nog lite info! :)





Du, JA, du kan bli frisk! Men du kan inte svälta dig frisk, och det vet du. Du måste få i dig vad du behöver, och i början kommer du fortfarande hetsäta, så de komemr bli mycet ett tag, men det är smällen man får tag. Men med tiden kommer hetsätningarna minska, men inte om du svälter. Då försvinner de bara för stunden.

Du kan!!

Kram!

2008-09-11 @ 07:22:20
URL: http://pavagigen.blogg.se/
Postat av: Lisa

du behöver hjälp!!! hoppas innerligt att du ringer. för detta kan inte få förstöra ditt liv mer. de är en sjukdom.

kramar i massor

Postat av: Lisa W

Tack för dina uppmuntrande ord!



Hoppas att du vågar ringa! Du är värd det!

2008-09-11 @ 10:51:09
URL: http://acceptans.blogg.se/
Postat av: Sandra

ge det en chans. :) försök. och klart vi kan bli friska

2008-09-11 @ 19:23:03
URL: http://bullkamp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0