förvirrad

10:00
Jag är alldelses förvirrad. Måste få skriva av mig lite. Jag är ledsen och jag gråter. Jag känner mig ful och äcklig och alldeles för tjock. Jag vill inte äta mer, någonsin. Jag vill spy upp allt inom mig. Jag vill väga 46 kg. Inte mer och inte midre. Det är min idealvikt. Att väga 53 låter inte som mycket, men mitt BMI ligger på 21.8 och jag vill att det ska ligga på 19.

Jag och K har stött på lite problem och det slutade med att jag satt och grät hos honom igår. Han är hemifrån 12h om dagen. Dels har han sitt vanliga jobb, och dels fotbollen som oxå är ett jobb. Detta innebär att han är trött när han kommer hem och vill helst ta det lungt. Att det är ramadan och han fastar gör ju inte saken bättre. Han är extremt trött. Tre kvällar denna veckan har jag varit där och han har somnat vid 9 tiden på soffan. Roligt? Nej. Dessutom så bröt jag mitt godisförbud igårkväll. Blen några digestive kex och nästan hela mörka chokladen. Jag blev helt knäckt och började gråta. K vaknade, höll om mig, men jag grät. Inte för att jag kände mig äcklig utan mer för att jag bröt det jag försökt hålla hela veckan. Slutade med att vi gick och la oss och hade underbart sex. Det har vi heller inte kunnat ha under ramadan, vilket oxå skapar stora frustrationer. Jag kände mig i alla fall attraktiv och K sa det oxå gång på gång. Han märkte väl att jag behövde det. Sen frågade han mig igen varför jag hade så dåligt självförtroende och jag började gråta igen.

Imorse när jag vaknade så tänkte jag, fuck it jag har redan brytit mitt godisförbud. Så till frukost blev det 2 mackor med smör och ost, 2 kanelsnäckor och 1 snickers. Undra hur dagen kommer att sluta? Men nej, bara för att jag förstört det imorse så ska jag inte låta det förstöra hela dagen. Jag ska varken sväla mig eller hetsäta. Och jag ska inte äta onyttigt bara för att jag gjorde det imorse och igårkväll. Jag ska inte låta ett misstag ta mig tillbaka till ruta ett. Jag befinner mig inte på ruta ett, jag har kommit så mycket längre än så. Men nu vet jag inte om jag ska äta någonting här hemma vid 12, innan jag går till skolan eller om jag ska vänta och äta vid 3-4 efter skolan? Om jag tar lite filmjölk med havrefras kanske? Blir för mycket kolhydrater idag hur jag än gör. Eller om jag köper en joggi i skolan och dricker under lektionstid så kan det hålla mig tills vi ska äta. Lär nog bli så. Även en banan kan jag ta.

Funderar igen på att ringa till Ätstörningsmottagningen, men just nu är jag ledsen. Jag vill inte gråta i telefon.

Hoppar in i duschen nu. Kanske vågar jag ringa sen. Ska försöka att hållaa humöret uppe och tycka om mig själv idag. Skriver kanske mer senare.

10:40
Okej, jag ringde, men de skickade mig vidare igen. Gav mig något annat nummer. Tar tid att samla mig för varje gång jag ska ringa, usch


Kommentarer
Postat av: m

hello, ja för ett par år sedan vägde jag 77 som mest, gick ner till omkring 66 på normalt sätt, innan kontrollbehovet o hetsätningarna kom...

m

2008-09-12 @ 13:28:27
URL: http://marielive.blogg.se/
Postat av: Anonym

men vaddå skickar dig vidare??? vad är de för sätt??? får du ingen hjälp när du ber om de? dåligt i så fall. men ge inte upp lova mig det??? sen gör det inget att man gråter i telefon. då hör dom definitivt hur illa du mår!

håller på dig!

2008-09-12 @ 15:42:37
Postat av: Anonym

de var ifrån mig :)

Postat av: Lisa W

Nu blir jag upprörd! Skickade de dig vidare?! Orkade du ringa det andra numret sen också? Grrrr!

2008-09-12 @ 20:58:20
URL: http://acceptans.blogg.se/
Postat av: Malin

Jag ringde ÄS enheten idag och är så glad över det. Du kan med. Kram

2008-09-12 @ 21:01:44
URL: http://livetochkarleken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0