...

Börjar att känna mig lite stressad inför skolan. Har en bok att läsa ut till på fredag och motivationen ligger på noll. Dessutom så har jag inte ens börjat läsa. Varför kan jag inte få ha kurslitteratur på svenska istället för på engelska? Hade gått snabbare att läsa och jag hade fått slippa slå upp svåra ord. Nää usch, ska inte klaga, jag har ju själv valt det.




Har inte tagit mig mod att skriva  något på blanketten än. Det känns som att jag redan fått det jag velat. Jag ville söka hjälp och nu har jag gjort det. Men egentligen så har jag inte gjort någonting. Den ifyllda blanketten måste skickas in, granskas och sedan så får jag en kallelse. När jag träffat någon då kommer jag kunna säga att jag har sökt hjälp. Jag tänker att jag måste skriva snyggt på blanketten. Att jag måste skriva perfekt svenska, att jag måste prestera. Varför skulle detta vara viktigt? Personen som läser skiter fullständigt i om jag skriver som en kråka och stavar aldrig med två L. Jag är inte centrum i deras liv. De ska hjälpa mig som en del i sitt jobb, de ska inte granska min handstil. Men trots att jag vet detta, så ska jag skriva en kladd som jag sen ska skriva om på blanketten, med den finaste pennan jag har.

Sen så funderar jag att inte skriva att jag slutat hetsäta och slutat spy. Jag tänker istället beskriva mitt beteende när det var som värst. När jag hetsåt 3-4 gånger i veckan och när jag spydde varje dag. När jag grät mig själv till sömns varje natt medans jag klämde på mitt fläsk runt magen. När jag till slut inte vågade titta mig själv i spegeln. När jag baar gick runt i mjukisbyxor för att jag inte vågade testa mina andra byxor. Jag tänker framställa mig mer sjuk än vad jag är. Jag vill ha hjälp NU direkt. Jag vill inte bli  placerad i någon väntelista (vet inte om de har sånna, men det skulle inte förvånat mig heller).

Nu så ska jag föna håret och gå lägga mig. Ska börja läsa min bok. Ska dessutom upp tidigt imorgon (8?) och iväg för ett grupparbete. Glöm inte att vi alla kämpar ihop och att vi alla är värda lika mycket. Vi förtjänar alla att bli friska och en dag kommer vi att bli det. God natt, Naa

"Your imperfections are what make you beautiful."



Kommentarer
Postat av: lisa

du skriver väldigt bra och intressant tjejen!



klart de inte spelar ngn roll hur du skriver. men fyll i blanketen nu, eller iaf idag. skjut inte på det. just nu är det de viktigaste i ditt liv. det måste gå före allt annat. du ska bli frisk nu! kom igen, jag tror på dig. jag tror du är superstark och fixar detta. skicka iväg den idag så slipper du skjuta på till tillfrisknande ännu mer! håller tummarna för det och tänker på dig. jag lovar, du kommer känna dig så lättad efteråt!!! :)

hoppas jag inte lät hård i rösten, menar bara väl :)

massa kramar till en väldigt snäll tjej som stöttar alla andra med fina inlägg hela tiden. men nu är de du som står i centrum! nu skall du får expert hjälp och bli frisk!

2008-09-16 @ 07:27:57
URL: http://atstorningsfriskajagbli.blogg.se/
Postat av: Nikki

Hur gick de, är blanketterna inskickade än?!



Kämpa på! //Nikki



2008-09-21 @ 01:34:48
URL: http://bonies.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0