påhittat lunchrecept?

Har precis ätit lunch. I köket är det kaos i just nu. Till lunch blev det fullkornsnudlar, med en wok gjord på morot, palsternacka, tomat, kidney-bönor, tonfisk och ägg. Konstigaste kombinationen jag ätit i alla fall, men det var gott. Aldrig tänkt på att man kan ha tonfisk och bönor på stekpannan, hmm. Är mätt nu, och även lämnat mat på tallriken. Blev för mycket. Roligt att få leka lite i köket! Skriv gärna ner era konstiga recept, kanske kan vi lära av varandra att äta allsidigt.

Tentan är klar och jag ska skriva ut den och gå till skolan för att lämna in. Kommer att bli en två timmars promenad vilket känns bra. Ikväll ska jag även dansa samba och capoeira. Vi har fått nya lokaler som är våra egna. Nu slipper jag ta bilen till träningarna på kvällen, utan kan promenera dit. Den nya lokalen ligger 5 min ifrån mig :D

Just det! Godiskvällen igår slutade bra. Hällde upp lite godis i en skål, alltså inte allt jag köpte. K åt några bitar, han tycker inte om den choklad jag gillar. Jag åt 15 bitar kanske, och det kändes okej. Och jag åt inte upp allt i skålen. Visserligen tyckte jag inte om det som blev över =P
Kände ångesten i form av illamående. Men kan man verkligen må illa av 15 godisbitar? Kanske man kan i o med att det är choklad och så? Jag börjar tro att det bara spökar i mitt huvud?

Nu, fixa köket så att det är lika rent och fint som det var när jag började experimentera!

Kommentarer
Postat av: Panna

Experimentering är den bästa matlagningstypen, så länge det bara är man själv som ska ha ;). Jag brukar göra random grytor, hutta i allt som finns hemma och sen räcker det i en vecka ^^.

2008-09-29 @ 21:04:25
URL: http://awishfornormality.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0