not again

Aldrig mer jeans. Jag vill inte se mig själv när jag hoppar in i dem. Vill inte behöva dra in magen för att knäppa de. Gick runt i affärer i 3h. Prövade massa kläder, slutade med att jag köpte 2 klänningar, samma modell olika färg, och ett långt spetslinne. Jag älskar ju att shoppa, varför klarar jag inte det nu? Varför känner jag mig så ful när jag går förbi skyltfönstren? Varför känns mina lår gigantiska och min mage likaså? Varför kan jag inte tycka om mig själv.

Innan så hade jag några dagar då jag var missnöjd. 2-3 dagar i månaden. NU är det varje dag. Jag vill inte må såhär. Jag vill inte hata min kropp. Jag vill vara stolt över den. Den är ju fin. Och även om jag går ner så jag kommer i mina gamla jeans så kommer jag inte vara glad. Självförtroendet sitter i huvudet. Jag måste lösa detta. Vart kan jag vända mig?




Ska fortsätta läsa min bok nu och sen ikväll så ska jag dansa Samba. Hoppas ni har än bättre dag än vad jag har. Kram!

Kommentarer
Postat av: K

Jag friidrottar, men jag brukar inte vilja skriva för mycket om det på bloggen. Vill vara lite anonym.

2008-09-18 @ 15:57:33
Postat av: lisa

tack för din kommentar!

du är guld värd! kommer nog inte kunna hålla mig ifrån bloggandet så länge ;)

men tills dess, vill du mig ngt eller om de är ngt så kan du alltid nå mig på min mobil, 073 93 777 15. och de menar jag verkligen! annars skriv bara en kommentar i min blogg eller din, lovar att hålla mig lite uppdaterad ändå :)

ta hand om dig och vet du vad, glöm inte att du är fruktansvärt unik! de finns ingen mer av dig, så försök börja leva DITT LIV NU. jag tror på dig. se till att du får expert hjälp, det ska du bara ha!

massa kramar till en väldigt fin vän som jag inte känner knappt men som ändå har gjort ett stort intryck på mig!

2008-09-18 @ 19:10:25
URL: http://atstorningsfriskajagbli.blogg
Postat av: Lisa W

Jag känner ingen som jobbar på biblioteket och bryr mig inte om vad personalen tycker. :-) Om jag skulle träffa någon jag kände så... vet jag inte vad jag hade gjort. Smusslat undan den kanske. Förut hade jag skämts även inför personalen men jag kan ju lika gärna behöva boken i något jobbsammanhang eller för studier, det vet ju inte de! :-)



Du klarar det!

2008-09-18 @ 21:42:01
URL: http://acceptans.blogg.se/
Postat av: Malin

Lycka till med allt. Jag har fett upp idag för jag kommer ändå aldrig klara det. Kram

2008-09-19 @ 06:08:06
URL: http://livetochkarleken.blogg.se/
Postat av: SaraP

Jag brukar tänka så här

- Helre lite överviktig och vara lycklig än att vara smal och inte ha energi till att vara lycklig.

Right?

2008-09-19 @ 06:13:03
URL: http://saraps.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0