inställd träning

Capoeira-träningen är inställd idag. Massa klydd med lokal. Helt plötsligt så har jag ett hål i mitt liv mellan 19.30 och 21.30. Redan i måndags så började jag känna mig stressad över detta. Vad ska jag göraaaaa? Haha. Som tur är så har jag mycket i skolan men det kunde varit värre. Sånna grejer har lett till katastrofal rastlöshet och ångest. Jag planerar ju hela veckan och sånna rubbningar skapar total kaos i mitt liv. Hetsätningsattacker har just kommit när en kompis man ska träffa lämnar återbud, man kommer hem tidigare än planerat, jobbpasset ställs in. Jag måste lära mig att leva utan bestämmelser. Jag vill inte behöva planera hela min vecka utan  vill kunna göra något spontant. Ex. skippa träningen och slappa hemma utan att få ångest. Hade varit lyxigt! Någon som har något tips på hur man slutar ha hela sin dag inplanerad efter klockslag? Vill inte heller ha maten inplanerad men nu måste jag ju det. Och jag anpassar hela mitt liv efter maten. När jag ska gå upp så att jag inte måste göra någonting under den tiden jag ska äta. Marginal på halvtimme har jag, men inte mer än så. Jag måste sluta tänka helt enkelt. Fokusera mig på annat som är viktigt. Mat är inte viktigt på det sättet. Man dör inte om man äter en timme för tidigt eller för sent. Men det känns som im en bit av mig ändå gör det. Jag känner mig inte som jag.

Ska sätta igång och plugga nu, har en bra bit kvar. Kramar!!

Kommentarer
Postat av: K

Nä, man dör inte av att äta för tidigt eller sent. Jag tycekr det är jättesvårt också, men man blir så mycket bättre på det om man utsätter sig för det. Man måste öva.





Vad är capoeirea egentligen?

Kram K

2008-09-18 @ 07:46:23
URL: http://pavagigen.blogg.se/
Postat av: Thessan

SV: Haha...ja men det är ju de som visas sig vara riktiga vänner kanske. Man behöver inte träffas så ofta men ändå veta hur det är :)

2008-09-18 @ 08:50:58
URL: http://blueeyetea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0