'hoppa över' måltider

Hemma från Capoeiran nu och precic ätit en tallrik med flingor, mjölk, banan, jorgubbar och lite hasselnötter. Idag har jag alltså 'hoppat över' en riktig måltid men det har blivit 4 mellanmål istället, varav två har bestått av 1 äpple. Det passade helt enkelt inte in att äta en till middag då jag gick upp vid 10 imorse och åt inte frukost förens 10.30. Går jag upp så sent så hinner jag inte äta alla mål. Eller jo, men inte om jag ska klämma in träning och skola emellan. Inte kan jag sitta mitt under capoeiraträningen med en matlåda =)

Nu känner jag bara misslyckande igen. Jag ska inte hoppa över måltider och lunch och middag ska bestå av lagad mat. Det sket sig idag. Men jag tror att jag endå fått i mig tilräckligt kcal. Jag har inte gått hungrig och inte proppmätt (lite efter middagen, borde skippat brödskivan till grytan). Ville även sluta äta när jag kände mättnadskänslorna men fortsatte då jag sagt att jag ska äta upp så mycket som jag lagt upp på tallriken. Vilka dilemman mat kan ställa till med. Försöker planera lite bättre imorgon. Ska sitta hemma hela för- och eftermiddagen med hemtentan. Får se om det blir en promenad till statsbiblioteket för att låna Mattillåtet. 1.5 h promenad fram och tillbaka blir det. Kommer behöva komma ut lite emellan skrivandet. Sen på kvällen ska vi ha prova-på-samba på träningen. Så det kommer massa nytt folk som vill testa på, så det blir ingen riktig träning för mig. Ska försöka få med K dit, då vi även ska dansa i par, men märker att han inte är så sugen. Jag hoppas att han ändrar sig och följer med ändå. Det hade gjort mig glad.

Väntar på att mamma ska komma hem så att hon kan färga mitt hår. Hoppas ni har haft en trevlig dag!

Kommentarer
Postat av: Lisa W

Jag har ingen scanner men jag ska se om jag kan skriva av den! Om jag FÅR, bäst att jag frågar dem först. Usch, jag är alltid så rädd för att någon ska bli arg på mig!

2008-09-24 @ 23:32:46
URL: http://acceptans.blogg.se/
Postat av: Lisa W

Hittade precis det här på nätet: (1 portion är:)

3 äggstora potatisar/ 2 dl kokt ris/ 2½dl kokt pasta/ 2 dl potatismos



150 g fisk/ 100 g kött/ 1 kycklingfilé/ 6 köttbullar/ 1 kotlett



½ dl sås



och sen grönsaker, 1 glas mjölk och 1 frukt.



(Jag återkommer ang. hela listan!)

2008-09-24 @ 23:39:15
URL: http://acceptans.blogg.se/
Postat av: Lisa W

Jag tycker att det låter så lite!!!

2008-09-24 @ 23:39:50
URL: http://acceptans.blogg.se/
Postat av: Nolita

Det är okej att misslyckas! Viktigaste av allt är att du har viljan! Jag tror på dig! Hoppas ditt hår blir snyggt. Kram

2008-09-24 @ 23:59:03
URL: http://www.metrobloggen.se/limit
Postat av: Malin

Mattillåtet är jättebra, lämnade tillbaka min igår. Kämpa på, Kram

2008-09-25 @ 07:18:48
URL: http://livetochkarleken.blogg.se/
Postat av: Panna

Det borde få finnas utrymme för olika antal måltider beroende på hur länge man är vaken på dagen. Jag menar, ska man äta lika många gånger när man går upp 10 som om man går upp klockan 6? Huvudsaken är väl att det är regelbundna måltider ^^.



Jag drog förresten till med en lite större frukost efter din kommentar idag. Det kändes rätt på nåt sätt helt plötsligt.

2008-09-25 @ 10:38:41
URL: http://awishfornormality.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0