home sweet home

Home Sweet Home!

K har kört hem mig nu och han har åkt iväg till samlingen. Jag som vill se honom starta idag, men nej, jag ska plugga så att jag blir klar idag. Äntligen när han är tillbaka från skadan så har jag inte tid att se honom spela. Men det kommer fler tillfällen. Hoppar även min träning idag, men så får det vara. No panic!

Ikväll äts det middag hemma med kära familjen. Saknar de när jag varit hemifrån i någon dag. Min älskade mamma och pappa. Ska inte glömma min bror, som jag knappt har kontakt med.

Nervositeten över mötet på tisdag börjar komma. Ätstörningsmottagningen, möte nr 2. Ryser längst ryggraden direkt. Men det ska gå bra. Jag hoppas att de har en lösning för mig. Har skött mig bra denna veckan gällande sötsaker. I torsdags blev det för mycket godis, och i fredags så blev det en bit tårta, men utöver det så har jag varit en ängel. Ta mig inte fel. Är jag sugen på något sött så äter jag. Mitt problem är att jag inte får något sötsug om jag äter regelbundet och bra. Och ibland känns det som om jag vill ha godis bara för att ha. Och det är detta mönster jag vill bryta. Jag vill äta för att jag är sugen eller hungrig, inte för att döva några känslor och inte bara för sakens skull.
 
Vissa av bloggarna jag läser har börjat förvandlas till pro-mia bloggar. Tråkigt tråkigt tråkigt! Det är inte sånt jag eller någon som vill bli frisk behöver. Vill du stanna i din sjukdom, så gör det. Jag orkar inte slösa tid på att skriva kommentarer och peppa folk som inte vill. Det första steget måste man ta själv, innan man kan få hjälp av någon annan. Men strunt i det, ni skriver inte för mig att läsa!

Ikväll blir det en lång höstpromenad med en nära vän, som jag kommit ifrån lite på sista tiden. Vi har varit bästa vänner många år, men under vissa perioder så har det bara inte funkat som det ska. Så ikväll ska vi ta igen lite som vi missat. Hon kommer även hit och äter mammas goda paj med oss.

Nu plugg!



"Beauty is not based on how attractive we are to everybody else, but how attractive we are to ourselves, for one cannot think other people think they are full of beauty unless they know they are beautiful too."


Kommentarer
Postat av: K

Hehe, förstod att de va du!



Jo, att de har krav på mig stämmer nog, i alla fall pappa. Fast egentligen är det väl ja själv som byggt upp dessa krav då jag aldrig sagt ifrån o heöa tiden visat att jag klarar det (även om det känts jobbigt). Om vi vågar visa oss svaga så kanske kraven minskar från oss själva och omgivning. Kram!

2008-09-28 @ 18:40:34
URL: http://pavagigen.blogg.se/
Postat av: Panna

Jag vet inte om du syftar bland annat på mig eller inte när det gäller pro-mia-bloggar. Kan bara säga att jag verkligen inte är pro den här skiten, men det skiftar från dag till dag vilken del av hjärnan som får leda kampen. Klart att det speglas i inläggen...

2008-09-28 @ 22:38:21
URL: http://awishfornormality.blogg.se/
Postat av: Nikki

Även jag har mitt besök nummer 2 på ÄSenheten denna vecka...

Vilken stad befinner du dig i?



Lycka till// Nikki

2008-09-29 @ 00:00:26
URL: http://bonies.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0