gröt och mjölk . . . ?

Försökte hålla mig vaken igår med Lisa Marklunds 'Asyl' men blev för rädd vid två-tiden att jag la undan boken. Jag är otroligt rädd för sånna böcker men jag älskar att läsa. Sånt kan hända alla, och det är det som är det skrämmande. Vaknade vid 9 imorse och gick på en timmes promenad. Sen hem och åt gröt med banan och mjölk. Aldrig haft mjölk i gröt, men det var jättegott. Varför har ingen sagt det till mig?

Hade lektion mellan 13-15 och jag måste säga att jag tycker om min lärare. Han är väldigt förklarande och jag känner mig motiverad till att plugga. Så därför har jag suttit och läst i 2,5 timme idag. Den första boken heter 'Små platser - stora frågor' och är en introduktion till socialantropologin. Står mycket om hur vi människor fungerar och varför vi beter oss som vi gör. Skriver mer om det när jag kommit lite längre än till tredje kapitlet =)

Ska strax lägga mig och läsa Asyl. Längtat på det hela dagen nästan. Vill helst träffa K, men han är inte alls på bra humör och jag orkar inte bråka, så jag håller mig undan. Fast vi sågs inte igår heller. Hmm ...


Kommentarer
Postat av: Tina

Tack för omtanken i det du skrev i min blogg.

Har själv haft ätstörningar - dock inte bulimi, utan enbart BED, så jag vet vad det innebär. Själv får jag stöd och hjälp inom psykiatrin att jobba med tankar och känslor kring mat. Just nu kan jag hantera hetsätningen och vet varför jag gör det och vad som händer inom mig. Och trots att jag inte har någon ordning med maten just nu, så känner jag att det inte är någon fara med det...



Kram Tina

2008-09-03 @ 10:36:35
URL: http://kuracambridge.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0