First day at school

Sitter här med en kopp jordgubb-grädd-té och njuter. Häärligt väder vi har och allt. Hur kan man gå omkring och må dåligt? Äsch, inget för mig.

Idag började skolan och det var trevligt att träffa klassen. Vissa har slutat, andra har börjat. Kul med nya ansikten oxå. Första kursen heter Antropologi och handlar om människors sätt att tänka, även rasism och nationalism och så. Låter så kul tycker jag. Dock har inte böckerna kommit ännu, men de är väl på väg. Efter skolan så svängde vi förbi Gökboet och åt lunch. Blev en räksallad för min del och blev ganska mätt på ganska lite. Har bestämt mig för att lyssna mer på min kropp. Jag menar, åt för 1,5h sen, jag skulle kunna äta igen. Men är jag verkligen hungrig nu eller är det min kompis bulimi som är och hälsar på? Tänkte väl det. Jag vägrar låta henne vinna, hon har segrat alldeles för länge och det är slut på det. Hon är någon som jag inte behöver i mitt liv, någon som trycker ner mig och får mig att må dåligt. Sånna vänner behövs inte.

Klockan sex ska jag dansa samba och klockan sju så är det capoeira. Blir tufft, men jag tycker verkligen om det. Min grupp är helt fantastisk! Ni har hjälpt mig mycket med mitt självförtroende och genom att vistas med er så växer jag som människa. Ikväll fyller även en killkompis 21 så vi ska till Möllan och fira honom. Kommer att bli brått efter träningen. Jag kommer inte hinna äta riktig mat, men en måltidsshake får räcka. Vet att det inte är bra och att det kan trigga till hetsätning, men så får det vara. Blir nått glas vid på Möllan i alla fall och jag ser verkligen fram emot det.

Nu ska jag städa lite och diska, och sen iväg till mormor med en bra bok.
Hörs imorgon, kram på er!

Kommentarer
Postat av: m

men gör det! Skriv ett brev

har uptäckt hur mycket skrivandet och bloggen har gett mig! Det är nästan häftigt.. man kan komma fram till mycket. och du skriver ju redan blogg, visst är det givande!

fast jag vet.. man måste vilja bli av med bulimin. man måste vilja tillräckligt, för mig blev det så att bulimin höll på att äta upp mig helt, jag tog mig inte ur sängen i somras. det kanske måste gå så långt att man når botten, innan man kan välja att göra allt för att bli frisk.

jag har svårt att prioritera mitt tillfrisknande, jag vill ju bli smal också! men man måste välja..

jag jobbar på det

jag vill aldrig mer spy



Härligt med dans hörredu! träning motiverar en ju så mycket!

kramar m

2008-09-01 @ 15:25:42
URL: http://marielive.blogg.se/
Postat av: K

Jag började på dietistprogrammet idag, men jag är inte helt säker jag kommer fortsätta. I somras har jag inte gjort någotalls, alltså inget jobb eller plugg för jag har inte orkat. Men jag får se om det går bättre nu. hoppas det!



Har precis samma problem att jag bara vill äta när jag pluggar, blir rastlös och får panik av att sitta still. Och nä, lösningen ligger nog i att våga lite på kroppen och äta ordentligt så kanske inte suget blir så stort.

2008-09-01 @ 15:26:16
URL: http://pavagigen.blogg.se/
Postat av: Marie

Tack för omtanken. Jag ska till en överläkare den 17 september, så jag hoppas att det blir en början på bättre tider!

2008-09-01 @ 17:28:29
URL: http://wwwminkamp.blogg.se/
Postat av: Malin

Du verkar ha haft en bra dag, det glädjer mig. Visst är det svårt med hungerskänslorna, jag måste typ tänka i timmar.. det var 4 timmar sedan jag åt, dags att äta.. bor du i gbg? Kram

2008-09-01 @ 19:17:04
URL: http://livetochkarleken.blogg.se/
Postat av: K

Förresten, du, låna mattillåtet på bibblan. Det fick jag göra, den görs inte längre. Sen kopierade jag den. Ett tips bara.

2008-09-01 @ 19:21:34
Postat av: lisa

härligt att läsa ett positivt inlägg. jag tror på dig. du kommer fixa detta galant!!!

kramar

tack för din kommentar

2008-09-01 @ 22:21:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0