Ätstörningsmottagningen möte 2

Hemma igen, skönt! Jag förstår inte vad jag var orolig över, det gick hur bra som helst. Jag tror att jag var mest rädd över att få möta sanningen så nära igen. Helt plötsligt sitter man i samma rum med bulimin och pratar om henne. Kändes nästan som om vi pratade skit om henne. Bulimin satt där med mig och lät mig förnedra henne. och hon var knäpptyst! Haha, look who's laughing now!

Psykologen var så imponerad över min kostdagbok och hon hade rätt, jag har varit så duktig. Det lönar sig att äta ordentligt. Även om jag förmodligen aldrig kommer att bli pinnsmal, så kommer jag att må bra! Jag kommer att älska min kropp hur den än ser ut. Vi pratade även mycjet om min uppväxt och disskuterade vidare böcker jag kunde låna. Hon hade även kopierat de första kapitlen ur Mattillåtet till mig. Vilken ängel va?

Vad händer nu? Jo, jag ska iväg och lämna blodprov och sen så kommer jag att få en kallelse hos doktorn som ska kolla så att alla värden stämmer. Detta kan ta några veckor. Under tiden så ska jag läsa massa och krisar det så ska jag ringa min psykolog. Tråkigt att jag inte kommer få träffa henne mer. Sånna personer förtjänar en plats vid Guds sida!

Annars så är idag ingen bra dag. Jag är inte sugen på släktträff. Men men, kan glädja mig åt att jag ska ut på en kvällspromenad med min bästa tjejkompis. Vi har mycket att ta igen.



Jag satt även och tänkte på en till sak. Läste på några bloggar, och har även själv känt det, att man är rädd att för att släppa bulimin, för att det är en stor del av ens personlighet. Trams! Precis som du hade en personlighet innan ätstörningen så kommer du att ha en efteråt oxå. Dessutom så kommer du att vara extra mycket smartare nu. Jag tror att detta tänkandet grundar sig på att vi inte riktigt har bestämt oss för att bli friska. Vi vill bli friska men samtidigt svälta! Den kombinationen har vi alla testat och det funkar inte. Så välj hur du vill fortsätta ditt liv, genom att svälta och vara sjuk eller genom att bli frisk? Jag har valt att bli frisk!

Kommentarer
Postat av: lisa

fy faan vad bra sagt. jag väljer också att bli frisk. svält är ingen väg till framgång! punkt slut!

2008-09-30 @ 14:57:00
URL: http://atstorningsfriskajagbli.blogg.se/
Postat av: ELin

WORD SISTER!



Jag kan garantera (även om jag inte på långa vägar är där än) att vi aldrig någonsin kommer att ångra att vi har haft det så här, för vi kommer att lära oss så fruktansvärt mycket om oss själva under vägens gång. Och bli lyckligare människor, med massvis av vänner och likasinnade som vi lärt känna på bloggen under de svåra åren!



GO GIRL!



2008-09-30 @ 16:13:26
URL: http://hiraedd.blogg.se/
Postat av: Malin

Jag vill också bli frisk!! Om du läst mina tveksamma inlägg på bloggen så handlar det inte om det, ingen jag känner nästan vet om bulimin. Det är bara det att jag kan skylla på den för mitt eget samvetes skull.. aja..Och att lämna bulimin hemma ar en bra idé, tack.

2008-09-30 @ 22:28:12
URL: http://livetochkarleken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0