all i hear is bla bla bla

Släktmiddagen gick bra. Rädslan jag hade gick över när jag kom dit. Ingen i släkten skulle någonsin få för sig att säga något, jag vet det, men jag var ändå rädd. Men jag åt, inte så mycket, men jag var inte jättehungrig heller. Åkte till K senare och vi hamnade i ett bråk. Orkade inte och bara gick hem istället. Jag är inte emotionellt stabil för att orka bråka eller lyssna på när någon skäller på mig. Vill slippa alla höga röster, alla hemska ord, anklaganden. Vill hellre bara ligga i hans famn och sova nära. Ni vet den känslan när man egentligen ligger obekvämt men vägrar flytta på sig för att det är så mysigt, den vill jag känna. Mötte istället upp mamma och gick en promenad på en timme. Skönt att få prata ut och rena huvudet lite. Då 80% av mina studier är lagda på hemmastudier, så är jag hemma en del och pluggar. För ett halvår sen var det omöjligt för mig att vara hemma och plugga. Jag hade så mycket ångest och jag åt upp hela huset. Varje dag var en hetsdag och varje dag var kaos. Ett tag orkade jag inte spy. Visst jag gick upp i vikt, men idag så vet jag att även det lärde mig någonting.

Sitter med en fruktsallad nu och läser lite bloggar. Idag har förhållandet till maten varit lite mer avslappnande. Jag har inte tänkt så mycket "nu ska jag äta det, om 3 timmar det, om 2 timmar det", utan övningarna med regelbunden mat har börjar fungera lite av sig själva. Det har gett resultat och jag är nöjd. Men jag vill fortfarande bli smal, smal, smal. Monstret i hjärnan släpper inte lika lätt, men det kommer.

Sov gott!

Kommentarer
Postat av: lessismore

kämpa på. du är stark vännen!



Du komemr fixa det, tyvärr inte jag.

2008-09-30 @ 23:24:15
URL: http://www.uppellerner.blogspot.com
Postat av: K

Jo de kommer! De gör de! Du har kommit långt!



Utifall att jag inte känner att jag vill bli nån dietist. Eller utifall att jag inte klarar tentan.



Kram!

2008-10-01 @ 00:15:26
URL: http://pavagigen.blogg.se/
Postat av: Louise

Du är så smart! Jag blir jätteglad av att höra att det går bra för dig! Och jo, jag vet att det inte händer säkrskilt mycket med kroppen efter att man har hetsätit en gång, men ja.. det är svårt i alla fall. Tack för att du påminner mig ändå!

Kram <3

2008-10-01 @ 10:57:07
Postat av: Nolita

Det är kul att läsa om hur långt du har kommit. Vilken innsikt du har! Det tror jag kommer vara en stor hjälp för dig på vägen. För vilken hjälp du är för mig på vägen. Evigt tacksam. Måste också passa på att säga att jag tycker du är helt fantastisk. Kunde inte hålla mina tårar borta när jag läste din kommentar. Hoppas det löser sig med din kille, och att ni får en bra bajram. Ta hand om dig själv nu. Det skall jag göra. KRAMAR!!

2008-10-01 @ 13:23:42
URL: http://www.metrobloggen.se/limit
Postat av: Sophie

Jag undrar om det någonsin går över.. Det där med att vilja vara smal alltså..

2008-10-01 @ 17:03:52
URL: http://supinesophie.blogg.se/
Postat av: Sophie

Svar på din kommentar: Kanske, kanske inte. Det är väl typ 50/50 om man blir frisk eller ej?

2008-10-01 @ 18:57:56
URL: http://supinesophie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0