a feeling

En känsla!
Ibland, inte alltid, men på senaste tid så har jag fått ett illamående en eller två timmar efter lunchen. Samma illamående som om man gått hungrig allt för länge, men det har jag inte. Jag börjar inte må illa direkt, utan det tar lite tid. Och jag överäter inte, men äter jag ändå för mycket? Kan det bero på det? Det känns som ett tryck precis ovanför magsäcken och magen är lite uppblåst. Helst av allt skulle jag vilja spy just nu, men inte på grund av att jag vill få upp maten jag ätit, utan för att jag vill att mitt illamående ska gå över. Någon som känner igen sig eller har ett tips?

Funderar även hur jag ska göra med min nästa måltid. Kan ju inte äta värsta middagen om jag mår såhär. Och klockan 6 ska jag träna. Får bli ett mellanmål kanske. Fruktsallad med hasselnötter och lite müsli över? Gooott!



Blev ingen promenad fram och tilbaka, utan tog cykeln. Skulle bli för stressigt annars och då hinner jag inte med resten som jag skulle göra. Skönt att ha tentan avklarad. Känner mig lite mer fri, men imorgon så börjar jag läsa litteraturen för nästa delkurs som börjar på onsdag.

Imorgon är även en stor dag för mig. För det första så är det Bajram, som firas med familj och släkt. Blir middag och massa kärlek från alla. Underbar högtid! Sen så ska jag även på möte på Ätstörningsmottagningen som jag hoppas ska gå bra.

Kommentarer
Postat av: Molly

svar: vad snäll du är! :) det värmer ska du veta, puss!

2008-09-29 @ 16:07:31
URL: http://mollys.devote.se/
Postat av: lisa

wow, du verkar så himla go. du bryr dig grymt mkt om alla andra ser jag också. glöm inte av dig själv bara!! Vad tycker du om ÄS?

Kramar

2008-09-29 @ 19:10:00
URL: http://atstorningsfriskajagbli.blogg.se/
Postat av: Malin

Vad pluggar du för nått?

2008-09-29 @ 21:02:41
URL: http://livetochkarleken.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag kan okså känna ett sånt illamående. Det är konstigt men det lkänns nästan som man är sådär riktigt hungrig. Men det går ju inte ihop. Jag kan ha svårt för att känna skillnad ibland.

Tycker det lät gott det du lagade. Jag har ett ganska gott recept på omelett. Eller ja, hemmagjort=) Men omelett på 2 ägg, lite krossade tomater, fetaost och tonfisk. Så rör du ihop allting till en smet i pannan. Super gott=) även om det kanske inte låter så gott.. =)

Men du måste förklara vad Bajram är för något. Har aldrig hört talas om det. Kram

2008-09-29 @ 21:08:20
URL: http://www.metrobloggen.se/limit
Postat av: katten

Det skulle ju kunna vara så att det där illamåendet är psykiskt? Alltså, man kan få fysiska problem av psykiska orsaker. Du kanske vill spy eller är van att göra det så kroppen framkallar ett illamående...



Jag kommer ihåg att jag kunde spy utan att stoppa ner fingrarna i halsen, liksom framkalla det.



kramisar

2008-09-29 @ 22:55:30
URL: http://ettmatvrak.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0