Fler böcker

Har börjat att läsa första boken ur min kurslitteratur. Ojj, vilken svår svenska. Jag får slå upp massa ord, och jag tappar bort hela sammanhanget då. Inser nu hur kasst ordförråd jag egentligen har. Visst kan jag vardags-svenskan, men jag kan ingen fin-svenska, ni vet sån "jag-går-på-teater-och-lyssnar-på-Bethoven-Svenska"?

I alla fall, var på biblioteket och lånade dessa böcker:

Birgitta Meurling - Varför flickor? - Ideal, självbilder och ätstörningar
Charlotte Buhl - Kampen om kroppen - om anorexi, bulimi och andra ätstörningar
Liza Marklund - Det finns en särskild plats i helvetet för kvinnor som inte hjälper varandra
Khaled Hosseini - Flyga drake



Får se om jag kan komma med några recenssioner i efterhand.
Fortsatt plugg nu, blää.



Kommentarer
Postat av: Malin

Hej. Svar:

En av årets mest omtalade tv-serier går just nu på CANAL+. Huvudperson i den färgsprakande och mycket underhållande dramakomedin Pushing Daisies är Ned, en ung pajbagare som kan återuppväcka de döda. Det är en talang med komplikationer, speciellt när han får chansen att väcka sin barnomskärlek till liv igen ...



Del 9, Corpsicle

torsdag 2 oktober 19.00 CANAL+ Comedy

2008-10-02 @ 19:05:19
URL: http://hallonguld.blogg.se/
Postat av: Elin

Böcker är livet!

2008-10-02 @ 21:38:55
URL: http://hiraedd.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0