ÄS-mottagningen!

Var på möte hos min behandlare imorse och det kändes bättre denna gången, än sist. Vi pratade mycket om det här med allt-eller-inget tänkande och hon har gett mig en lista på klassiska tankefällor. Samtidigt så känner jag att behandlingen verkligen ger resultat. Jag känner att jag kan jaga bort mina dumma tankar många gånger. Jag känner att jag är värd mycket mer än dessa tankar. Jag har inte plats eller tid för dem. Och de står bara i vägen för mig.

Ibland så är det svårt att de de framsteg man gör och att uppskatta de bra dagarna. Min må-bra-bok har hjälpt mig lite, men jag vågar inte helt yttra mig än. Men att på kvällen få sitta i lugn och ro i några minuter och tänka på de bra sakerna man gjort för sig själv och för andra. Och de sakerna andra gjort för mig, och att verkligen vara tacksam över dessa. Bara en sån simpel grej som när någon säger 'tack' kan betyda oerhört mycket. Och jag ska börja uppskatta de enkla sakerna som folk gör eller säger. Samtidigt så ska jag försöka uppskatta en lung och skön dag utan massa måsten. Utan att känna mig värdelös för att jag bara sitter hemma. Livet är för kort och jag vill itne bara rusa igenom det, utan även sätta mig ner och tänka över vad jag gör. Att bara få vara, det är mitt mål!


Kommentarer
Postat av: Malin

Må bra bok tror jag är jättebra, ska också börja med det. Tack. Sköt om dig !!

2008-11-10 @ 12:53:34
URL: http://livetochkarleken.blogg.se/
Postat av: katten

Jag ska verkligen försöka. Vad är några av de klassiska tankefällorna? Verkligt kul att höra att behandlingen ger resultat:)

2008-11-10 @ 13:03:41
URL: http://ettmatvrak.blogg.se/
Postat av: Tant Malin

Jag vill också höra om de där tankefällorna! Och vad kul att du & Panna blivit kompisar!!!





2008-11-10 @ 13:55:02
URL: http://tretusenggr.blogg.se/
Postat av: Panna

Tack för att du ringde igår, och för smset igår. Det är skönt att veta att jag har någon som vet och som bryr sig.



Imorgon kommer min dom! (ja, det är ju en bedömning :P)



Och du har så rätt. Det finns mycket bättre saker att fylla livet med än de här tankarna. Jag undrar hur många timmar de stjäl ur mitt medvetande varje dag. Och hur många timmars sömn de snor...

2008-11-10 @ 22:23:26
URL: http://awishfornormality.blogg.se/
Postat av: Joanna

när jag läste det här inlägget tänkte jag "så vill jag oxå ha det. jag vill oxå få hjälp och känna att allt börjar gå mkt bättre". fast sen försvann det tankarna.



på vilket sätt tkr du att det har hjälpt dig? jag menar vad gör du/din behandlare som gör att du känner att allt går bättre, att du gör framsteg?

2008-11-12 @ 10:02:04
URL: http://lifeasjoanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0