28 juli

Kom hem från Ronneby igår vid 15-tiden. Har solat och badat och ätit god mat. Blev ingen massage eller spa-upplevelser, fanns ingen tid för det tyvärr. Hotellet Ronneby Brunn kan jag däremot rekomendera och även maten som var jättegod, samt nyttig. Laget hade även en frågesport som vi tjejer kunde vara med på vilket var roligt. Skoj att träffa så mycket nytt folk. En av tjejerna hade sin lilla dotter med sig som var så gullig. Nästan så att man själv vill ha barn, men det lär vänta ett bra tag till. Jag har först mitt liv att fixa och bli frisk innan jag sätter ett bar till världen.

Nu har det gått fyra dagar sen jag hettsåt sist och det känns skönt. Var gång jag tänker att jag känner att jag vill äta så stället jag mig frågan om jag verkligen är hungrig eller om jag bara är rastlös, trött, ledsen, glad, uttråkad osv. Jag lämnade till och med mat kvar på tallriken under den korta resan och det var länge sen jag var så stolt. Känns som att jag är på bättringsväg, men jag vet att det kommer ta lång tid innan jag är helt frisk.

Har läst blogget bulimifri.blogg.se nästan helt från början. Det är en kvinna som själv håller på att bli frisk och som ger andra ett hopp om att det går. Ett tips som hon ger är att man ska tugga länge, nästan så att maten blir heelt sönderdelad. Man känner mättnadskänslan snabbare då och äter inte lika mycket. Jag har gjort detta hela helgen och jag har inte känns den här äckligt mätta känslan som jag brukar. Lite grann, men det kanske bara var mättnadskänslan. Känns som att jag inte längre kan skilja mellan att vara mätt och att vara proppmätt, precis som att det är svårt för mig att skilja mellan hungrig och inte hungrig. Den bloggen har gett mig inspiration och lite hopp tillbaka. Tack!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0