24 juli 2008

Jag har skött mig någolunda bra hela veckan. Jag har varit och tränat, gått mina morgonpromenader och ätit bra och lagom mycket mat. Har även ätit lite sött och lite nötter, men i normala mängder.

Tills idag. Jag tror att det beror på att jag känner att jag varit duktig och typ vill 'unna' mig något extra. Imorse efter min dagliga morgonpromenad, på cirka 1h så kom jag hem och fixade iordning frukost. Det blev en halv banan, ett päron och ett plommon med vanlijjoghurt och ne macka till det, men två skivor ost och kaviar, ganska mycket kaviar. Jag satte mig vid datorn och åt, jag var rätt hungrig, då min kvällsmat bara bestod av en halv ananas, vilket inte är så mättande i längden, men gott var det.

Efter min frukost och lite läsning på datorn, så gick jag och hämtade en skål med saltade jordnötter. Jag 'unnade' mig detta, vilket jag visste inte var bra. För när jag väl börjar så vet jag att det itne finns något slut på det. Efter det blev den en dusch och sen fram med chokladasken. Jag åt den sista våningen, vilket kanske var 12-13 bitar. Egentligen var bara de första goda, sen åt jag bara för att jag kände att jag måste äta hela chokladasken. 

Jag åkte till jobbet strax innan 12 efter ett litet tjafs med K. Väldigt onödigt, men jag behövde få tänka på annat. Jag visste att jag skulle falla i hetsätningen om jag inte försökte fokusera på annat. På jobbet klarade jag mig bra. Jag hade ingen matlåda med mig så vi åkte iväg och handlade Hamburgade med bea-sås. Jag äter aldrig hamburgare vanligtvis. och aldrig Bea-sås. Detta började locka fram känslorna och suget på mat ännu mer men jag försökte hålla mitt lugna på jobbet. Jag visste att när jag väl kom hem så skulle jag vara ifred och kunde äta precis vad jag ville., och hur mycket jag ville ..

Blev först 1 liten rockyroad glass, sen en nougatkaka och sen Plopp 70% .. Gott var det. Satt och tittade på 5 avsnitt av Gossip girl och åt. Sen Blev det mozarellaost, taccochips, jordnötter, joghurt, frysta björnvär, cornflakes .. ja listan kan göras långt. Som tur är så är mina föräldrar bortresta så det finns inte lika mycket mat som det vanligtvis brukar finnas.

Nu sitter jag här 2 timmar efter jag ätit klart och skriver. Ångesten är inte lika stark som den ibland har kunnat bli - jag har inte spytt upp maten, men jag mår väldigt dåligt. Jag är illamående och önskar att jag aldrig äit som jag ätit. Jag kunde istället ha gått ut och satt mig på en uteservering med mina vänner och trängt undan mina känslor för maten, men det var starkare än mig.

Jag är en så stark person på utsidan, är en som alla kan vända sig till, som aldrig själv är ledsen eller mår dåligt, som är den som ställer upp och aldrig viker sig. Jag älskar att framstå på detta sätt.. Men inombords är jag så liten att jag knappt syns .. jag finns inte

Nu ska jag gå lägga mig med denna ångest och försöka att glömma att det någonsin hänt. Imorgon ska jag vakna upp och försöka ta ett nytt steg mot sjukdomen. God natt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0