Tentaplugg!

Sitter hemma och har precis börjat skriva en komplettering till en tenta som inte gick så bra förra terminen. Jag skrev för någon vecka sen att jag skulle hoppa av skolan. Vi stryker ett streck över det för att jag har bestämt mig för att gå kvar. Även om skolan är tuff så kommer det ge mig ett yrke som jag brinner för. Jag tror på mig (i alla fall när jag skriver det, svårare att säga det och mena det) och jag ska klara det. Det kommer att göra mig till en starkare människa. Jag tror att man ger upp för att man inte tror tillräckligt mycket på sig själv. Detta grundar sig i det fruktansvärt dåliga självförtroende man har. Men vill man uppnå någonting så måste man ju tro på det man gör.

Ikväll så blir det 2 h capoeira, ojojoj vad svettigt det kommer bli. Var och testade träningskläderna till capoeiran och samban igår men det kändes inte så bra. Fick ändå köpa med dem även om de var lite för stora. Nya kommer från Brazil i februari så jag får klara mig i dessa så länge. Tänker i alla fall inte gå upp i vikt för att de ska sitta bättre, haha!

Sen lagar K mat till oss hemma hos honom. Pasta med räkor sa han, men det skulle bli en överraskning. Bara vi två - det gillar jag. Tycker inte om att äta så sent men träningen slutar 9 vilken innebär att jag äter vid 10-tiden. Sen så går jag inte och lägger mig föräns 2 så det känns ändå bra. Bara jag inte somnar proppmätt för då blir jag så himla hungrig på morgonen.


Matintag 20 augusti 2008

11:00
Frukost - 2 fullkornsknäckebröd. En med philadelphia light och en skiva rostbiff, och en med två skivor rökt kalkon (3%) och ett kokt ägg. 1 stor kopp grönt té


12:30
En timmes promenad, ca 8500 steg (enligt min stegräknare)


14:00
Mellis - Fruktsallad bestående på ½ banan, ½ mango, 1 persika, vindruvor och lite russin. En stor kopp grönt té


16:00
Lunch - Sallad på tomat, squash, isbergssallad, kidney-bonor, majs och gröna oliver


Detta är vad jag hunnit med idag . Känns bra att skriva ner det för då ser jag verkligen att det inte är så mycket som jag oftast vill tro. Har överätit av någonting och jag mår bra nu.

Skriver kanske mer ikväll annars hörs vi imorgon. Kram på er!


Kommentarer
Postat av: m

Vet inte om jag vill tipsa om mina piller, de är inte bra för kroppen egentligen.



Så härligt att du kunde säga ifrån till de som tog energi ifrån dig. Jag försöker verkligen göra det jag också, och att inte oroa mg så mycket. Är expert på att undra vad folk tycker om mig o så, fast jag egentligen är så stark och bra som jag är.



Jag försöker verkligen ta mig ur, just nu är jag i fasen att försöka äta regelbundet, mindre viktikt hur mkt eller vad det är. Men det är en tröskel att komma över, det också.

Vad härligt du verkar få till det med regelbundenheten enligt ditt senaste inlägg!

kramar M

2008-08-20 @ 16:55:34
URL: http://marielive.blogg.se/
Postat av: Jennifer

Men du pluggar ju, du skulle kunna göra en fantastisk blogg av det tror jag ! :) Jag ägnar nästan all min tid åt bloggen men jag vet inte vad nästa steg ska bli. Kämpar om läsare som bara den !

2008-08-20 @ 16:56:26
URL: http://metrobloggen.se/staroufsa
Postat av: Sandra

hoppas tentan gick bra, gumman.

2008-08-20 @ 17:38:56
URL: http://bullkamp.blogg.se/
Postat av: Lisa

vad läser du? jag är så imponerad! vilket driv du har! helt underbart!

visst är de bra att skriva ned var man har ätit, oftast är de inte så mkjt som man trodde, exakt som du sa! Vilka framsteg du gör! härligt!

stor kram från mig till dig! :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0