you are as beautiful as you choose to be

Helt underbart på capoeiran idag. Två timmars kämpande och tiden bara rusade förbi. Ge mig en vecka till så klarar jag att gå ner i spagat helt =) Capoeiran får mig att sätta upp mål och jag tror att det är någonting som jag behöver. Någonting att se fram emot, att rikta min energi åt förutom allt tänkade på vad jag ska och inte ska äta. Fick också reda på att vi ska få en ny lokal, väldigt nära mig. Vi kommer själva att få inreda den och både capoeira och samba kommer att hållas där. Nu slipper jag ta bilen till träningen vilket känns mer effektivt.


Middagen var klar när jag kom till K. Hoppade bara snabbt in i duschen och sen åt vi. Han lagade en jättegod pasta med citronmarinerade räkor. Mums. Åt långsamt, tog upp lagom mycket på tallriken för att bli mätt. Inte övermätt eller proppfull utan bara mätt. Blev sugen på choklad sen, självklart. Men det äter vi sällan ihop bara jag och han. Han vet att jag inte vill äta 'skit-mat' så han frågar inte. Och jag skulle aldrig våga fråga. Kanske en fredage eller lördag, men aldrig en vanlig dag. Skulle skämts lite över mig själv faktiskt.


Nu är jag hemma igen. Imorgon blir det en promenad antingen innan eller efter frukosten beroende på om jag är hungrig när jag vaknar. Jag vågar inte låta min kropp bli för hungrig så att den ställer in sig på svält. Jag är rädd för att förstöra hela dagen då med att äta massor efter promenaden för att sen fortsätta. Visst är det bättre att promenera innan frukosten, men min hälsa är viktigare!


Bloggandet är nästan lite beroendeframkallande och era bloggar likaså. Det känns som att jag börjar lära känna er lite och jag vill veta vad ni gör och hur ni tänker. Pratar förståss om tjejerna som jag länkat till till höger om min sida. Era kommentarer värmer också och peppar mig. Jag hoppas att jag ger er något tillbaka också.


Har inte läst ut Atkinsons bok om uppbyggnaden av självförtroende än, så jag ska lägga mig och göra det nu. Magen vill ha mat, men jag kan omöjligtvis vara hungrig, åt för 2,5h sen. Det är mitt sjuka jag som är framme och spökar.

Disciplin, d i s c i p l i n , d  i  s  c  i  p  l  i  n   . . .


God natt!


Kommentarer
Postat av: lisa

faan vad bra du är.

jag blir så inspirerad av dig. du är så jäklans klok, hör du det :)

ja ska slänga den där vågen åt helvete, den hör ju verkligen inter in i detta sammanhanget. och alla batningsmetoder. ne, nu har du fått mig på nya spår igen, tusen tack!!!

kraamar

2008-08-21 @ 07:20:01
URL: http://atstorningsfriskajagbli.blogg.se/
Postat av: Lisa W

Duktigt av dig! Jag har jättesvårt för pasta (triggar som tusan!) så jag är så otroligt imponerad av dig!



Klokt, klokt, klokt att du satsar på att inte bli för hungrig och prioriterar din hälsa! För mig funkar det så himla bra att äta regelbundet - fast det tar såklart emot ibland när jag tycker att jag egentligen är för mätt för att äta igen trots att schemat säger att det är dags - och då äter jag ju i alla fall och när jag börjar inser jag att jag var riktigt hungrig. (Och då är det ändå svårt att sluta men inte på långa vägar lika svårt som om jag hade gått hungrig en massa timmar innan!)

2008-08-21 @ 11:17:17
Postat av: K

Kämparkramar!! =)

2008-08-21 @ 15:11:41
URL: http://pavagigen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0