När det slår, så slår det hårt

Det börjar komma ifatt mig. Innan så mådde jag dåligt 1 gång i veckan kanske. Jag kände min tjock och äcklig, men nu så är det nästan varje dag. Jag känner hur mina gamla jeans inte passar så bra som innan utan jag måste dra upp dem i rädsla om att råka förstöra gylfen. Jag känner att ångesten är större för varje dag och jag känner att jag inte är så stark. Jag önskar att jag hade styrkan att vara hungrig i flera dagar, för att sedan ta ett äpple och börja om på nytt igen. Men jag kan inte, jag faller dit i mitt matmissbruk. Och jag är så rädd för att gå upp mer. Det känns som att mitt hjärta håller på att gå sönder och jag kan inte göra något åt det. Det känns som att jag vaknar upp med sämre självförtroende för var morgon och somnar med mer ångest. Jag tänker på mat konstant, men jag hetsäter inte längre. Jag köpen ingenting som jag kan hetsäta, jag är ju hemma så sällan. Och bullimin är anledningen. Jag vågar inte vara hemma, jag vågar inte gå handla själv. Det enda jag tänker på är att andra tycker att jag är tjock, och gått upp mycket. Jag ska i alla fall försöka äta mindre, mycket mindre. Halva portioner. Jag ska påminna mig själv dagligen hur äcklig jag är och jag ska slå på mig själv varje gång jag vill äta mer. Jag hatar detta, jag vill bara må bra!

Ta hand om er, och jag ska försöka att ta hand om mig själv. Jag ska dock plågas lite först. Bara 5 kg, okej?

... och rösten inom mig frågar vem det är jag försöker lura, haha, jag är ett skämt

Kommentarer
Postat av: lisa

jaha, vad bra gjort. i vilket lag?

har har nämligen spelade mkt fotboll själv så jag är fortfarande väldigt intresserad :)

hur går de annars med dig?

stor kram

2008-08-24 @ 23:09:39
URL: http://atstorningsfriskajagbli.blogg.se/
Postat av: lisa

men STOPP,STOPP,STOPP!

har du sökt hjälp? om inte, så är de hög tid för dig att göra det. bulimi är ngt man blir frisk och av med, med hjälp av experthjälp. de vill vu ju alla här nu. HÄNG PÅ

2008-08-24 @ 23:15:54
URL: http://atstorningsfriskajagbli.blogg.se/
Postat av: Becka

Ja du..visst är man bra på att lura sig själv. Alldeles för bra.

Nä han har inte sagt nåt konstigt nog.Inte för att jag skrivit nåt han inte redan vet men ändå. Känns ändå speciellt att nån läser bloggen som vet vem man är.

2008-08-25 @ 16:13:25
URL: http://bulimibecka.blogg.se/
Postat av: m

Tack för pepp!

Tycker snyd om dig, vet precis hur det är. Har varit i samma sits själv. Det enda man kan göra är att äta regelbundet och inte vara hungrig, det går ju att gå ner i vikt då. Fast jag vet precis hur svårt det är, ångesten, man vill att det ska gå snabbt, men det funkar inte, hur man än gör. Genvägarna (att äta pyttelite) leder bara till mer hets o kräk. Det vet du!

Kanske prova skriva ner dina tankar, jag gör det för att reda ut dem, och kommer oftast fram till något då.. Testa! Lycka till gumman!

2008-08-25 @ 18:30:11
URL: http://marielive.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0