Back om track

Det har nu gått några dagar sen jag skrev. Skrev då att jag skulle sluta äta helt, 2 dagar senare blev det hets och massa illamående och spya.

Sjukaste är att man försökt att svälta sig själv 100 tals gånger, ocg varje gång har det slutat med att man hetsätit. Lär man sig aldrig av sina misstag.

Jag vill istället lära mig att äta mindre, inte överäta, och inte äta för att det är gott och jag är sugen, utan för att jag är hungrig och kroppen behöver mat för att fungera. Hur man gör detta vet jag dock inte. Jag kan ju alltid äta. Har jag ätit en normalstor frukost, så kan jag äta en till 1h senare. Visst jag vet att det är för mycket. Men det känns inte som om jag får nog om jag inte känner den här mättnaden. Full!

Ska börja skriva här igen och läsa era bloggar oxå. Det hjälper att veta att man inte är ensam. Att skriva ner det jag känner ger min en klarare syn på mitt liv.

Tack för era kommentarer, nya tag nu!


Kommentarer
Postat av: lisa

ååå jag håller med dig. nya tag nu. måste oxå lära mig att lyssna på kroppen och verkligen ära när jag är hungig. men nu har vi nog tämt på gränserna så i början är de nog bra att äta efter klockan. eller vad tror du? ställa in kroppen igen liksom.

kul att du är tillbaka :)

2008-08-27 @ 18:08:05
URL: http://atstorningsfriskajagbli.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0