yes yes yes!

Efter träningen idag så ville min tränare prata med mig. Trodde direkt att jag gjort något fel och inte fick träna med de längre. Men nej så var det inte. Hon ville nämligen att jag skulle byta från nybörjarnivå till avancerad sambagrupp. Åååå så glad jag blev. Jag är den första som får hoppa upp ett steg efter så kort tid. Ringde K direkt och berättade och sen för mamma när jag kom hem.

Att jag ständigt går omkring och känner mig sämst på allt jag gör. Att jag tänker att jag dansar sämre än 20 andra i min grupp. Varför? Varför kan jag inte se att jag är duktig? Att få byta grupp borde vara ett bevis på att jag är duktig. Men istället blir jag nervös över att få börja dansa med de som dansat flera terminer. De är ju klart bättre och kan många fler steg.

Saken är den att jag tänker gå dit på torsdag och dansa med tjejerna i den andra gruppen. Och jag tänker inte titta på hur grymma de är och själv känna mig kass. Nej, jag är där för att lära mig mer och ska göra det. Dessutom så känner jag de tjejerna bättre än de i nybörjargruppen. När jag började dansa så fanns det bara en grupp så jag dansade med de. När det kom massa nya så bildade vi en nybörjargrupp medan de andra fick avancera. Så jag har dansat med de i en månad redan och de är underbara allihopa. Jag ska jobba på att säga till mig själv att jag är duktig. Jag ska inte behöva andra som bekräftar det. Jag ska veta det själv!

Kommentarer
Postat av: Marie

visst gör det! :)

2008-10-13 @ 23:04:39
URL: http://wwwminkamp.blogg.se/
Postat av: Panna

Precis! Vi måste själv kunna känna att vi är duktiga. Men innan vi lärt oss det skadar det inte att få höra det från andra håll.



Ta in det här nu, att du verkligen är duktig på detta. Gör din tränares ord till dina egna och lär dig tro på dem när de kommer från dig själv!

2008-10-14 @ 09:03:27
URL: http://awishfornormality.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0