rädsla

Ibland är jag rädd för att aldrig bli frisk. Att aldrig riktigt vilja bli frisk och därav aldrig bli det. Det är min största rädsla och jag tänker på den varje gång jag äter och varje gång jag är hungrig eller ens tänker på mat. Jag tror att denna rädslan är starkare än bulimin.




Igår blev det mys med K. Såg två riktigt dåliga filmer, och jag minns inte ens vad de hette. Så vi gick och la oss tidigt och imorse så pussade han mig hejdå innan han åkte till fotbollen. Jag har försökt plugga lite, varit och handlat mat och lagat mat till familjen. Blev en variant av en sen lunch/ tidig middag halv fyra. Ikväll ska jag träffa lite vänner men vi har inte så mycket planerat. Regnet får mig att inte vilja göra någonting alls.

Nu ska jag fortsätta plugga!

Kommentarer
Postat av: jami

Tack för kommentaren... Ja, bara att hoppas på det bästa. Men frågan är ifall det bästa kanske inte är att han åker in så att förhållandet automatiskt dör ut. (Det här kommer jag ha ändrat mig om om 5 minuter igen, och vilja gifta mig med honom o skaffa barn haha).



Jo, men är inte bulimi ett sätt att "straffa" sig själv och att jävlas med sig själv? Att tvinga sig att äta för att då når man aldrig sitt mål att bli lycklig (som man måste vara smal för att bli)?



ta hand om dig!! kram

2008-10-18 @ 16:21:10
URL: http://jamille.blogg.se/
Postat av: K

Jag är också rädd! Så rädd! Men någon gång måste vi nog våga släppa taget om denna rädlsa också! Kramar!

2008-10-18 @ 16:43:24
URL: http://pavagigen.blogg.se/
Postat av: Malin

Rädslan för att inte vilja bli frisk är farlig, det är i alla fall min största fiende stundtals. Som om jag måste vara perfekt när jag är frisk men att jag kan stilla mitt samvete när jag kan skylla på bulimin. För att inte tala om vikten...



Men innerst inne så vet både du och jag att ett liv utan bulimin är tusen gånger bättre, vi vill innerst inne bli friska! Så är det bara..



Men visst är det läskigt..



Tack för kommentaren:)

2008-10-18 @ 18:56:02
URL: http://livetochkarleken.blogg.se/
Postat av: jami

Nej min familj eller vänner/pojkvän vet ingenting...



Ja, men samtidigt vill jag inte säga för mycket så att de ska börja "misstänka" ngt eller sånt. Jag vet, skitlöjligt, men ifall jag skulle flytta hem, börja påpeka en massa saker kring mat och dessutom gå ned i vikt (vilket jag vill och hoppas på...) så är jag rädd att de skulle "fatta". :/



Hoppas du får en bra kväll! :)

2008-10-18 @ 19:58:18
URL: http://jamille.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0