att prestera!

Jag måste säga att jag blev klar med min hemtenta idag, som ska in på onsdag. Jippy, ledighet! Ska bara fixa lite inför redovisningen men sen är det slut, skolfri i 11 dagar. Dock ska jag jobba 9 av de, så det blir ändå inget slappande hemma. Idag har jag även varit på biblioteket och lånat lite fler böcker. Att läsa gör mig avslappnad. Men även där känner jag ibland att jag måste prestera. Måste läsa ut x antal sidor eller berätta för andra vilken bok jag håller på att läsa. De andra tycker självklart att jag är duktig som har tiden och orken att läsa. K undrade om jag skulle hinna läsa ut de 5 böckerna på en månad, och litteraturen till den nya kursen. Ja, sa jag, lätt som en plätt. Att jag aldrig lär mig. Blir så besviken på mig själv när jag inser att vissa av de sakerna jag gör är så onödiga. Visst är det skönt att läsa, men vem gör jag det för?

Jag och K låg kvar i sängen lite imorse och pratade framtid. Det känns konstigt måste jag säga. Jag har aldrig vågat tänka så långt fram. Jag har bara tänkt deet kommer när det kommer, och att jag itne riktigt bryr mig. Jag har en vision att det inte finns en människa som skulle klara av att leva med mig, så krävande och jobbig som jag är. Efter är att läst lite i Törnbloms Självkänsla, så ser jag att det är min dåliga självkänsla som pratar här. Klart att jag är värd det bästa och klart kommer jag att få dela mitt liv med någon!

Har ätit middag med K, och varit på capoeiran och samban idag. En perfekt måndag helt enkelt!

Kommentarer
Postat av: Sofie

Härligt att tentan är klar. :) Finns ingen bättre känsla ;) Kram

2008-10-28 @ 08:43:38
URL: http://onie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0