middag

Ikväll var matlagning med några kompisar inplanerad, men istället så har vi ändrat oss och ska äta ute. Jag behöver få klä upp mig lite och komma ut känner jag. Lämna dessa mjukisbyxor hemma och kamma mitt hår. Kanske till och med sminka mig lite. Den senaste tiden har jag mest gått omkring i myskläder och flätat hår. Jag har inte riktigt orkat. Jag har även försökt att tycka om mig själv så som jag är, och slippa stå framför spegeln och sminka mig i en halvtimme. Skönheten kommer innifrån och jag är minst lika vacker osminkad. Men idag känner jag för att vara lite extra fin och ska försöka släppa alla tankar och njuta av sällskapet och maten. Blir nog lite vin oxå. Och jag lämnar bilen hemma (fick lite skäll sist när jag skrev att jag körde hem lite småberusad).

Hoppas att ni oxå har det bra, jag tänker på er!


Kommentarer
Postat av: Elin

Tack för din kommentar. Bra att du också insett att matlistorna bara är till besvär, dem kan man hålla för sig själv. Verkar som att du haft en bra dag, skönt att höra :) Tänker på dig, kram!

2008-10-07 @ 19:30:46
URL: http://hiraedd.blogg.se/
Postat av: Anonym

Vad härligt att det gick bra för dig idag. Blir glad för din skull. Hoppas även kvällen har gått bra. Ibland behöver man komma ut lite, fixa till sig lite, för att må lite bättre=)

Ja du, det är inte lätt det här med tabletterna. Trodde inte heller att det var sån "big deal" men där hade jag med riktigt fel. Jag vet att det inte är bra. Men skall jag vara helt ärlig har jag kvar en halv burk. Och ska jag vara helt ärlig så äter jag fortfarande två kappslar per dag. Jag vet, FEL. Men jag kan inte riktigt slänga dom heller. Vill egentligen inte utala mig om tabletterna för vill verkligen inte trigga dig på något sätt. Hoppas jag inte gör det. Men jag har tänkt lägga av med dem när dagvården börjar. Det är då jag verkligen skall börja på allvar. Även om det är en kamp varje dag ändå.

Så hur känns det nu då? Känns det bättre när din mamma vet?

Var rädd om dig!

2008-10-07 @ 21:36:19
URL: http://www.metrobloggen.se/limit
Postat av: Nolita

Jag håller verkligen med dig. Jag önskar jag aldrig började med dom. Men du har kvar dina. Vad är det som får dig att inte slänga dem?

Jag mår väldigt konstigt av dem. Dels blir jag riktigt deppig av dom ibland. Så illamående att jag svimmat av dem tror jag. Känner pulsen slå snabbt även när jag inte har tagit dom. Men jag tror inte jag kommer ha några problem med att sluta med dom. Ser mer eller minfre fram emot att sluta med dom.

Jag har fortfarande inte träffat pappa idag men det känns ganska bra. Gillar inte att dom pratat om tabletterna eller att jag verkligen inte får dricka alkohol. Känner mig väldigt dubbel med att dom vet. Dels är det som du säger skönt att ha en mer öppen konversation. Men gillar inte tanken på att gamiljen måste ändra något så simpelt som matvanor pågrund av mig!! Men det känns ändå bra att dom var där, att dom får reda på "alvaret" i det. Att det inte bara är jag som hittar på. Känns ofta som jag gör det av nån konstig anledning.

Hur går det annars med allt? Känns det jobbigt att äta med henne nu när hon vet? Och hur går det med din pappa? Är dom skilda? God natt vännen. Kram på dig!

2008-10-07 @ 23:13:09
URL: http://www.metrobloggen.se/limit

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0