matångest

Fredag, lördag och idag är matångestdagar, där jag får ångest över allt jag äter, men jag äter ändå. Gårdagens middag och dagens frukost ledde till en sån mätt-känsla som jag inte kännt på länge. Jag har helt enkelt inte vågat äta mig riktigt mätt. Igår så hade vi gäster hemma och det blev massa plockmat. Dessutom så var jag bakis så jag kände varken hunger eller mättnad speciellt bra. Bakfylle-dagar är alltid ångestgivande då jag tycker att sprit, i vilken form som helst, är onödiga kalorier och jag tror att man kommer gå upp 5 kg att ett glas vin. Fel har jag kanske, men jag känner mig lite större idag än i veckan. Imorse bakade vi även en nyttigare form av scones, vilka var väldigt goda. Jag vet inte länge om jag äter för mycket eller om det bara är ångesten som talar. Jag tror på det andra faktiskt, men men, känsla och verklighet behöver inte vara detsamma. Ikväll ska jag och K dessutom ut och äta middag. Vi har vår halvårs-dag idag, så det är inget att avböja eller skippa, hur mycket jag än hade velat. Men jag ska hålla mig ikväll, jag ska försöka i alla fall. Blir tapas på underbara Mosaik, mums!

Sitter hos K och skriver hemtenta för fullt. Har regnat hela dagen, så jag kommer att skippa akrobatik-träningen. Orkar inte ens ta mig ut ur huset.

Kommentarer
Postat av: Sofie

Håller med att helgen är bara ångest över maten.. Och här har det regnat hela dagen med.. Sicken jävla typisk söndag ;) Hoppas att kvällen blir bra! Kram!

2008-10-26 @ 16:51:32
URL: http://onie.blogg.se/
Postat av: Panna

Det är nåt med helg och mat som är sjukt jobbigt... I mitt fall är det förmodligen för att jag går omkring och dräller hemma, och dessutom tillsammans med J, vilket innebär att jag måste äta.



Kan säga att det var väldigt skönt att få jobba idag och slippa undan söndagen som helgdag.



Hoppas ni har en jättemysig middag och att du kan koppla bort matångesten!

2008-10-26 @ 21:36:25
URL: http:///awishfornormality.blogg.se
Postat av: lisa

ofta förvärrar tanken. sanningen är oftast inte densamma.

2008-10-27 @ 08:44:29
URL: http://atstorningsfriskajagbli.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0