long time, no see

Jag har varken haft tid eller lust att blogga. Igår så jobbade jag 8-20 och efter det så åkte jag hem till en kompis som var väldigt ledsen. Ibland undrar jag varför vi tjejer låter killar trampa på oss och förnedra oss. Varför står vi inte upp för oss själv och säger Neej! Vad är vi så rädda för? Att vara själva?

Idag har jag umgåtts med mamma hela dagen. Vi har spenderat dagen med 7 timmars shopping, minus 1 timmes lunch. Jag saknar tiderna med mamma. Och vi har så mycket gemensamt, speciellt nu när hon vet. Jag känner mig så lugn inombords med henne. Det ger mig energi att orka, att vilka, att blicka framåt.
Har handlat lite fina kläder oxå. Shoppingsuget börjar oxå komma tillbaka, sakta med säkert. Jag försöker att tränga undan rösten inom mig som säger "du är tjock", i alla fall så länge jag är med andra. Jag måste försöka att inte gräva ner mig i dessa tankar. Hålla huvudet högt.

Ikväll ska det drickas vin med gamla vänner, mysigt. Jag hoppas att det inte blir någon utgång. Vad hittar ni på idag?

Kram!

Kommentarer
Postat av: Elin

Härligt att höra att du shoppat och har trevligt med din mamma, det är guld värt! HAde också tjejkväll igår, men den gick åt skogen, några blev ledsna och trötta, så det hela slutade med hemgång kl 21.30! Galet!



Hoppas din kväll var bättre, och att du mår bra!

2008-10-12 @ 10:51:31
URL: http://hiraedd.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0