Jag väljer att ...

Idag har jag tagit sovmorgon till 10. Minns inte när jag gjorde det sist på en vardag. Går alltid upp 8, oavsett om jag har massa att göra eller ingenting. Kanske hade varit bra för mig om jag sov lite längre de dagarna jag var ledig.

Var ute med K igår, och åt tapas. Väldigt mysigt, ingen ångest, ingenting. Är det så det ska vara? I sånna fall så är det så jag vill ha det.

Ju längre tid det går, desto mer inser jag att jag kommer att bli frisk. Helt frisk. Om det är någonting jag aldrig ska ge upp så är det mitt tillfrisknande. Det finns inget annat! Att fortsätta vara sjuk är inget alternativ för mig. Och jag har gjort sånna otroliga framsteg och jag är väldigt stolt över mig själv. För 5 veckor sen var jag på mitt första möte på Ätstörningsmottagningen. På dessa 5 veckor har jag blivit så mycket starkare och tryggare i mig själv. Jag har ett val, och det är min skyldighet att välja det som är bra för mig. Jag väljer mitt liv, jag har full kontroll över de valen jag gör.
 Jag kan välja att sluta äta, i hopp om att bli smal. Indirekt så väljer jag att fortsätta vara sjuk och till och med bli ännu sjukare. Jag väljer att slippa ångesten idag, att skjuta den till imorgon, för att sen imorgon skjuta den vidare. Men den måste få komma någpngång.
Nej, istället så väljer jag att äta mina mål, oavsett ångesten. Jag väljer att möta mina rädslor för att komma över dem. Jag väljer att skippa träningen om jag inte är på humör för att gå dit, att skippa min promenad om vädret är skit och jag helt bara vill ta det lungt hemma. Jag väljer att sluta tvinga mig själv till att göra saker jag egentligen inte vill. Jag väljer att sluta stressa upp mig för minsta lilla sak och alltid tro det västa. Jag väljer att börja älska mig själv, trots mina brister. Jag väljer att acceptera att ingen människa är perfekt, och därför så är inte jag heller det. Jag väljer att ändra mina ideal så att de kommer närmare verkligheten, istället för att ändra verkligheten så att den passar idealet.
Jag väljer att leva ett friskt liv. Ditt val står i dina händer!

Kommentarer
Postat av: K

Hoppas du är riktigt ordentligt stolt över dig själv! =)



Kram K

2008-10-29 @ 12:59:02
URL: http://pavagigen.blogg.se/
Postat av: Lisa W

Fantastiskt! Så fint att läsa!

2008-10-29 @ 13:23:30
URL: http://acceptans.blogg.se/
Postat av: Bullen

Vad bra du skriver! Önskar att jag också kunde våga tillfrisknandets väg fullt ut...



Jag pluggar till lärare, roligt för det mesta men samtidigt känner jag att det är svårt att fokusera på det. Allt som oftast snurrar det ju mattankar i huvudet.

- Bullen

2008-10-29 @ 14:10:45
URL: http://vaniljbullen.webblogg.se/
Postat av: K

Jag har valt att inte skriva ut det i bloggen. Världen är så liten ibland! Kram!

2008-10-29 @ 20:13:49
URL: http://pavagigen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0