Goodmorning

Bönor, kolhydrater eller protein? Jag och min psykolog visste inte sist vi sågs, så jag frågar er?

Läste ut den delen från Mattillåtet som jag hade fått kopierat och ska be de kompiera fler kapitel idag. Alla säger att boken är hur bra som helst, men jag har inte hittat det som är så Braa. Eller så har jag inte läst tillräckligt? Jag tycker om att författaren hela tiden stället frågor till läsaren. På så sätt känns det som om hon verkligen frågar mig. Som om boken var skriven för mig. Dessutom så stämmer det mesta i boken in på mig. Nästan så att det blir lite skrämmande.

Har även börjat läsa Flyga Drake, och kan inte lägga den ifrån mig. Jag har sett filmen och jag vet vad som kommer hända, men den är så braa! Men en feel-good-bok är det inte!

Nu ska jag plugga lite =)

Kommentarer
Postat av: Panna

Spontant skulle jag säga både proteiner och kolhydrater. Bönor är en viktig proteinkälla för vegetarianer samtidigt som GI-folk lobbar för deras långsamma kolhydrater.



Google will be your king!

2008-10-07 @ 09:49:31
URL: http://awishfornormality.blogg.se/
Postat av: katten

Jag sökte hjälp idag faktiskt! Jag liksom skrev för att övertyga mig själv om att jag inte hade problem, men medan jag skrev och tänkte efter så insåg jag att det inte är normalt. Så jag ringde direkt efter att jag skrivit det där. Pasta är ju liksom "godis", totalt förbjudet, helt omöjligt att äta. Kanske borde låna den där Mattillåtet, har hört om den flera gånger.



Blir så glad över att höra att du har börjat äta bättre:)

2008-10-07 @ 12:07:42
URL: http://ettmatvrak.blogg.se/
Postat av: Elie

Hej. Jag skummade igenom en del bloggar och så din fråga om bönor o kände att jag måste svara =)



Bönor är både kolhydrater (långsamma) och protein. MEN, de blir enbart fullvärdigt protein (såsom i kött, fisk och fågel) om man äter bönor tillsammans med ris, pasta, bröd eller potatis. Hänger du med? =) Tror att det står i Mattillåtet också.



Ta hand om dig!

2008-10-07 @ 17:30:53
URL: http://kossorarsota.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0