.

Var ute och drack lite vin igår på Möllan. Mysigt att träffa upp lite gamla vänner som man inte alltid hinenr träffas. Måste dock sluta ta med bilen när jag planerar att dricka. Nån gång kommer jag åka dit, och bli av med mitt körkort (!) Ibland tänker jag verkligen inte alls. Innan hade jag brytt mig, men ju mer "frisk" jag blir, desto mindre bryr jag mig. Allt omkring börjar se grått ut och när jag är själv så försöker jag hålla tårarna borta.

Kom hem från jobbet efter 1 idag. Blev ingen lunch på jobbet utan tog med mig matlådan hem igen. Väl hemma märkte jag att det var en köttbit mer än vad jag lagt i matlådan igår kväll. Kära lilla mamma. Hon bara log mot mig. Berättade för henne att det inte hjälper att hålla på så där. Det gör inte det. Jag vill inte ha någon som går efter mig och ser att jag äter. Senare efter lunchen:
"Jag tycker kanske att du borde sluta på capoeiran, och bara dansa samba, det kanske är för mycket träning annars"
"Jag lagade den här såsen till imorgon, jättegod är den, fettfri!"


Okej, jag vet att hon bara läst några sidor ur boken och jag vet att det kanske är svårt för henne. Men hon gör det svårt för mig oxå. Hon kommer börja stå utanför toaletten när jag går in, kolla extra i kylskåpet om det är någonting som saknas. Hon försöker så väl, men sen så köper hon hem cashewnötter, och om någon trigger mat finns för mig, så är det cashewnötter. Men nu är det länge sen jag åt det själv, och sist så försökte jag spy upp det. Nötter är svåra att spy upp och jag tror att jag skrapade upp hela halsen. Gjorde ont i flera dagar. Förmodligen kommer jag någon dag att kunna äta cashewnötter, i mitt eget sällskap, och fortfarande behålla de.

Nu kom hon in med grillad majskolv. Oxå favoritmat. Hon är så underbar som försöker.


Kommentarer
Postat av: K

Jo,de ingår... O jag är uppe på benen igen.



Du får ge din mamma lite tid, förstår om de är jobbigt, men hon har nog ingen aning om hur hon ska hantera det. Det viktigaste är ju att hon vill väl!



Men du, de där me bil o vin låter inge bra alls, varken för dig eller andra. Var rädd om dig!

Kram!

2008-10-05 @ 15:15:12
URL: http://pavagigen.blogg.se/
Postat av: Lisa W

Tack för dina peppande ord!



Det är jättesvårt för omgivningen, hur de ska göra. Jag kan tex bli jätteirriterad på min pojkvän när han försöker att göra rätt (och så blir det ändå fel) men han gör så gott han kan!

2008-10-05 @ 15:42:14
URL: http://acceptans.blogg.se/
Postat av: Anonym

lilla du, kämpa!

men aldrig mer bilen igen, aldrig. du skulle aldrig förlåta dig själv om du åkte fast!

låter ändå skönt att du har berättat för din mamma. verkar som hon knappt vet hur väl hon vill dig. skönt att höra, även om de kanske blir lite fel ibland. men hon försöker som du själv säger, underbart ju.

ha en bra söndagskväll!

2008-10-05 @ 19:11:09
Postat av: lisa

de var ifrån mig :)

kramar

2008-10-05 @ 19:11:38
URL: http://atstorningsfriskajagbli.blogg.se/
Postat av: Bitterfitta

Jag menar inte att jag kommer kräkas i resten av mitt liv men likt en alkoholist kan bli nykter alkoolist tror jag att jag kommer vara en bulimiker som inte kräks, förstår du hur jag menar? jag kommer alltid får vara försiktig med vad jag äter och får passa mig för att inte falla tillbaks i samma mönster igen...

2008-10-05 @ 19:34:22
URL: http://storstadsbulimiker.blogg.se/
Postat av: Bitterfitta

Du är utmanad med dagens lista! kolla in den på min blogg...kram på dig...

2008-10-06 @ 09:42:40
URL: http://storstadsbulimiker.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0