det försvinner inte

Ständigt dilemma om vad jag ska äta till lunch eller middag. Visst bor jag hemma och kan äta rester från gårdagen middag, men vit pasta med någon oidentifierad sås är inte lockande. Tog istället fram kycklingfilé och wokmixen. Filéerna är av gigantisk storlek, eller är det bara jag? Delade i alla fall filéen i två delar och funderade länge över om jag skulle äta halva eller hela. Stekte båda delarna och la upp de på tallriken. Började äta med matlusten försvann. Jag brukar äta en måltid på 15 min, men detta tog en halvtimme och jag har lämnat kvar halva kycklingen. Jag känner mig mätt, men jag vet inte om jag verkligen är det. Varför detta plötsliga beteende igen? Varför inte bli vän med maten en gång för alla. Wokmix och kycklingfilé gör mig inte tjock. Jag hoppas att detta beror på uppträdandet ikväll och att jag imorgon kommer att äta som vanligt igen. Nu är min promenad in till stan förstöd. Det ösregnar.

Illamående är jag oxå. Tankar på att spy snurrar runt hela tiden. Tankar på att hetsäta finns inte just nu, vilket oxå är konstigt. Jag hatar denna känsla av att inte veta hur jag känner och varför. Ifrågesätter allt i min omgivning och i mig, jag orkar inte.

Att åka till stan och shoppa känns inte längre som något alternativ. Kanske bäst att stanna hemma ändå, och blir vädret finare så får det bli en promenad. Så är det ..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0