Ätstörningsmottagningen, möte 3

Mötet på ÄS-mottagningen idag gick bättre än jag trott. Mamma följde med, men jag tror att jag i fortsättningen gärna går själv. Detta är mitt krig. Men mamma förstod bättre och förstod att jag inte kommer må bättre om jag går ner i vikt. Att det inte handlar om vad man väger och hur man ser ut, utan vad man känner.

Sedan när mamma gått ut så började jag att prata, för jag satt mest tyst när mamma var där. Jag vågade inte riktigt. Vi pratade om matdagboken och hon tycker fortfarande att jag äter förlite och ibland när jag kollar tillbaka så är det verkligen för lite. Två kväckebröd och en varma koppen tycker jag är lagom middag, men psykologen tycker att det är ett mellanmål. Hon har ju förmodligen rätt. Men ibland känns det så mycket. Men det ska vi jobba med och hon sa att jag med tiden kommer kunna släppa denna kontroll och oro. Visst kan det ta år, men jag är redo att jobba för mitt liv.

Vi pratade även om att inte träna lika mycket. Just nu tränar jag 5-6 h i veckan och går promenader. Hon tyckte att 2 timmars träning i veckan räckte och att promenad räknas som träning. För mig kommer detta ta tid känns det som. Sen ska jag även slänga ut kläder som inte passar. Men allt detta ska göras i lagom takt och när jag är redo. Kan vara imorgon och kan vara om 5 år. Jag bestämmer min takt. 

Fick även reda på att hon jobbade som vikarie och att hon kanske kommer sluta till jul. Detta innebär att jag kommer att få gå hos någon annan. Jag tycker om min psykolog massor och vill ha kvar henne, men vi får se hur det kommer bli.  

Nästa tid är bokad nästa fredag, och då ska jag även träffa doktorn.

Jag känner mig glad idag. Jag känner att jag kan klara det. Med vilja kan man övervinna allt. Jag har läst om folk som varit förlamade men endå rest sig upp. Vilja!!


Kommentarer
Postat av: Sara

TACK TACK TACK för din kommentar, jag trodde nästan att du och med de nadra glömt mig nu när jag åkt iväg. Jag kan BARA instämma i det du skrev till mig..jag måste erkänna att ni betyder mer för mig än vad jag jag trodde var möjligt att känna såhär "via bloggar"..om du förstår..



vad glad och stolt jag blir över dig! Goa du!



just nu..känner jag mig ensam och rädd igen.nu är det jobbigt..



KRAM KRAM!!!

2008-10-07 @ 16:20:47
URL: http://nooneputbabyinthecorner.blogg.se/
Postat av: Marie

Vilken härlig inställning du har idag!



Ja visst är det så, hon lever ju ett liv som många bara drömmer om, men även det har nog sina nackdelar. Man får försöka tänka att hon är bara människa hon också, hon har också tuffa dagar där hon inte orkar göra saker. Vi måste helt enkelt lära oss att njuta av livet :)

2008-10-07 @ 17:09:18
URL: http://wwwminkamp.blogg.se/
Postat av: Nikki

Beundrar dig för att du delat med dig av din ÄS till din mor!

Ingen i min familj (kusinen iof..) vet om min ÄS.. Och den ambivalens jag känner inför att dela med mig... Hur gjorde du? Eller fattade/såg/märkte hon?! Tänk om hon oxå kunde fatta att det är psykiskt och INTE sitter i vikten!!



Fortsätt kämpa!!

Kram // Nikki

(även jag på mitt 3dje besök idag..)

2008-10-07 @ 20:59:32
URL: http://bonies.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0