crazy mind

Gårdagen: Festen igår kändes inte helt hundra, men jag ville inte heller därifrån. Det värsta jag tycker är när man träffar personer nu, som man festat med innan. Då är mina tankar värst. Jag går och tänker att De tänkte massa om mig, om mitt utseende och om att jag blivit tjock. Det är sjukt hur jag kan gå runt och tro att allas liv kretsar kring mig, att alla jämt och ständigt går runt och tänker på just mig och hur jag ser ut.

En annan sak som K hjälpte mig att analysera (ja, fast han vet nog inte om det) var att jag la skulden på mig för att en tjej gick från festen. En tjej som jag egentligen inte känner. Om jag ska vara ärlig så var det en ganska liten kraftig tjej. Jag går runt och tror att alla som är lite överviktiga går runt och hatar sig själva. Och när hon gick så kände jag att hon kanske gick för att jag kom dit och tog upp allt utrymme. Nej, jag vet inte.

Men djupt inne så tror jag att alla tjejer som inte är pinnsmala har ätstörningar och helst vill vara pinnsmala. Här räknar jag även in normalviktiga personer. Men så kan det ju inte vara? Bara för att jag hatar min kropp, behöver inte alla andra hata sin kropp?

På något sätt så vill jag inte acceptera att jag är annorlunda, utan försöker hela tiden bekräfta för mig själv att alla människor som inte är anorektiskt smala helst vill vara det. Ookej, jag vill inte vara anorektiskt smal, bara sådär vackert naturligt smal. Jag har släppt faktum att detta aldrig kommer att ske, jag tror inte att jag är byggd till att vara så smal, men någonstans djupt inne så hoppas jag fortfarande.

Jag har även märkt att jag dömer överviktiga personer som någon med brist på kontroll. Någon som lever i ett fattigt hem utan någon utbildning. Hur kan jag göra så? Hur kan jag ens tänka så? Jag skämms över detta! Men om sanningen ska fram så är det så. Min värsta mardröm är att själv bli överviktig så jag försöker distansiera mig från det så mycket som möjligt. Jag försöker omänskliggöra överviktiga människor så att jag aldrig ens får för mig att komma till den punkt. Finns det en gud så kommer han att straffa mig på grund av detta tänkandet.

Och sen sitter jag här och läser min utbildning, vars grund ligger i att alla människor är lika mycket värda. En bluff är jag!




Idag: Graderingen gick bra, och jag har fått det första capoeirabältet, och den andra sambatiaran! Glad och stolt över mig själv! Plugg nu, sen en kvällspromenad med mina föräldrar.

Hoppas att ni haft en mysig helg!

Kommentarer
Postat av: Malin

Hoppas du får en bra vecka.. Kram

2008-11-30 @ 21:31:14
URL: http://livetochkarleken.blogg.se/
Postat av: katten

Oh jag vet... Men jag vet inte hur jag ska stå ut med att gå upp ens några veckor? Jag GÅR ju upp då och då när jag får mina hetsätningsperioder...men det går jag ändå ner efter nån vecka typ. Nää, vill ha en stabil vikt. Har du det nu?



Ja...Man tänker inte på att inte jorden kretsar runt hur smal man är. Andra människor tänker på andra saker...antar jag. kramkram

2008-11-30 @ 22:04:38
URL: http://taggigros.blogg.se/
Postat av: lisa

Du Naida, jag tror vi alla tänker så som du. Att alla bara tittar på oss. Granskar oss från topp till tå. Egentligen är det lite roligt hur man kan tänka så eftersom man gör ju inte direkt så mot dem man själv träffar :)



Nej, alla hatar inte sin kropp. Alla har inte ätstörningar. Jag vet. Har själv trott detta under en längre tid men jag har haft rejäla samtal med min bästa kompis och har man inte en ätstörning så bryr man sig inte så mycket om sin kropp och endast tänker på den så som vi gör. Då är man mer inne i livet och lägger energi på vettigare saker.



Men du, tycker du sämre än mig än alla andra? Jag vågar faktiskt vara så fräck och säga att jag tror du inbillar dig. Inte umgås du endast med människor som är smala?! En kompis är väl inte en bra kompis för att hon/han är smal eller hur?!



Ha nu en bra Måndag vännen!

Jag finns här om du behöver stöttning!

Kramar

Och gud kommer inte straffa en sån underbaring som du faktiskt är:)

2008-12-01 @ 07:29:18
URL: http://atstorningsfriskajagbli.blogg.se/
Postat av: Helena

tack!!! jag måste förresten få träffa dig nästa gång jag är i skåne. :-) KRAM KRAM



P.S. grattis till bältet!

2008-12-01 @ 09:12:09
URL: http://bullkamp.blogg.se/
Postat av: ullabella

Känner igen mig i så mycket du skriver.

Har precis hittat din blogg och håller på att läsa igenom alla dina inlägg, var bara tvungen att skriva en rad till dig.

Du verkar vara en väldigt fin människa, vilket jag också tror att du är!

Kolla gärna in min nystartade blogg!



Stor Kram!



2008-12-23 @ 09:59:40
URL: http://livetarnu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0