Tisdag!

Åt lunch klockan 11 imorse, och så tidigt har jag nog aldrig ätit lunch. Skulle vara i skolan klockan 12 så det var bara att tvinga sig att äta även om man inte vcar jättehungrig. 12 hade nog varit bättre. Dock så visste jag att jag skulle behöva äta lunch innan skolan så jag var uppe redan klockan 7 och åt frukost. Jag måste planera och "offra" mina dagar om maten ska gå ihop med resten av mitt liv. När brukar ni äta lunch? Vilka uppoffringar får ni göra? Jag fick ju ge upp min sovmorgon =(

Mötet på Ätstörningsmottagningen blir imorgon klockan 9 istället. Det känns bra, men jag ver inte riktigt vad vi ska prata om. Jag vill inte gå dit och känna mig dum eller att behandlaren slösar bort sin tid på mig som inte ens vet vad hon ska säga.

Åt precis tre ballerinakex och vet ni vad? Jag var själv och jag överlevde. Dagen är inte alls förstöd. Istället så har den blivit bätte. Min kropp ville ha något sött och gott, och den fick det oxå. I kontrollerade former så är ingen mat farlig. Och jag ska verkligen försöka hålla fast vi detta.

Ikväll så ska jag, K och två tjejkompisar till mig laga tacos. Förutom tapas så måste nog detta vara den mest sociala maten. Tycker att det är så skönt att äta tillsammans och helst ur samma tallrik. Det känns naturligt för mig. Och att äta med händer. Det blir så avslappnat. Tänk en första dejt med tapas eller plockmnat där man ska dela på alls. Ååå mysigt. En av mina första dejter med K var just på ett tapas-ställe. Helt underbart!
 


Kommentarer
Postat av: Malin

Jag känner mig så peppad av dina inlägg, du visar att det går. TACK TACK TACK

2008-11-18 @ 19:04:07
URL: http://livetochkarleken.blogg.se/
Postat av: Lisa W

Jag hatar att dela mat med andra! Kanske för att jag inte vet hur mycket jag äter då... Jag vill ha en egen tallrik och blir galen om någon stjäl mat från den!



Förut gillade jag plockmat... och det gör jag fortfarande om jag har en överätningsdag... tyvärr. (Då märks det inte att jag äter mkt mer än alla andra!)

2008-11-23 @ 17:41:12
URL: http://acceptans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0