Sleeeppy

Jo, att säga åt honom att sluta säga så, tror jag hade sårat honom ännu mer. Dessutom så hade jag fått berätta varför. Och jag vet inte om han vet om min ÄS. Fast å andra sidan, han var ju bara ärlig i det han sa. Jag kan inte gå omkring resten av livet och vilja att människor ska säga det jag vil höra. Jag kan inte bygga en sån skyddsmur, för förr eller senare så kommer det komma. Och jag måste bygga upp min självkänsla och självförtroende så att jag inte tolkar saker fel. För just nu så känns det som att jag förstorar upp det han sa. Det kanske räcker med det mina föräldrar får stå ut med sen min ätstörning, inte ska jag behöva ändå på dem helt. Nej, jag är lite kluven i denna fråga. Känns även försent att säga det till honom 1 dag senare, han kommer förmodligen inte ens ihåg det.

Har tagit sovmorgon till 10 idag igen. Åå jag börjar verkligen uppskatta mina sovmorgnar. Att jag inte gjort detta tidigare, utan tvingat min stackars kropp att gå upp även om den varit helt slut. Så nu ska jag unna mig massa sovmorgnar, så fort jag får chansen.

Kommentarer
Postat av: elin

Finns det liv är det aldrig för sent.

2008-11-11 @ 11:16:53
URL: http://hiraedd.blogg.se/
Postat av: Panna

Sant är att vi alltid kommer riskera att bli utsatta för den typen av kommentarer. Vi måste nog lära oss att inte ta åt oss av dem.



Se det positivt, din pappa ger dig massa chanser att öva på det!



ps. vissa kommentarer av mig, exempelvis denna, skrivs med en hel hög humor (alternativt ironi). beware!

2008-11-11 @ 14:19:43
URL: http://awishfornormality.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0