regn

Hade ställt in mig på en skön promenad till skolan med en kompis, men det började precis ösregna. Tur att jag inte var påväg när det började regna. Istället så hämtar hon upp mig vilket ocå blir bra då jag måste bära med mig flera kilos böcker. Stannar i skolan lite längre idag och börjar med grupparbetet som handlar om rasism i Sverige. Det var en hemsk upptäckt att alla vi frågade inte ansåg sig själva som rasister, men att de sedan inte skulle kunna gifta sig med en "svart" människa. Vi har trots allt inte kommit så långt som vi trott med mångkulturalismen!

K är hemma och är sjuk idag. Vill helst dit och ligga och mysa med honom. Dock är skola prior nummer ett nu för tiden. För ett halvår sen så vill jag hoppa av för att jag inte trodde att jag skulle klara av att plugga klart. Idag så vet jag att jag kommer klara mig alldeles utmärkt. Mitt egenvärde har växt något otroligt mycket, men det är fortfarande inte högt nog. Jag känner mig fortfarande mindre värd än andra människor, men jag jobbar, och jag tänker inte ge upp. 

Samba och showträning ikäll, YES!



Kommentarer
Postat av: Marie

Hör du dig själv? "jag jobbar, och jag tänker inte ge upp. " Hur underbart bra är du inte? Hur bra som helst! Jag är glad för din skull och fortsätt kämpa på. Och kommer det en dålig dag, deppa inte ihop, alla måste ha dålig dagar ibland. Varma kramar

2008-11-20 @ 13:20:23
URL: http://wwwminkamp.blogg.se/
Postat av: Sophie

Tack för din kommentar och ditt stöd :)

2008-11-20 @ 16:03:49
URL: http://supinesophie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0