prövning

Idag är en sån dag som jag länge varit rädd för. Rädslan är dock inte lika stor som förr, men den är absolut märkbar. Jag har lunchat ute i stan med mina vänner och ikväll ska jag bli bjuden på middag. Till lunch blev det kyckling, stekt potatis och fet sås. Lagom mätt, ingen panik. Ingen mat jag skulle ha lagat hemma men jag ville utsätta mig för det, för att känna på hur det skulle vara. Att för en gång skull tillåta sig det man annars aldrig skulle våga. Det gick väldigt bra, även om jag lämnade kvar på tallriken.

Ikväll så har jag hört att det planerat fondue. Kött, pommer och massa såser. Jag har sms:at min bästa tjejkompis (vi ska vara där ikväll) och sagt att jag inte tror att det är någon bra idé och att jag inte vet om jag klarar av det. Hon sa att hon förstod, men sen dess så har vi inte pratat. Så jag ska strax iväg, utan att veta hur det blir. Jag är rädd!

Dessutom så är idag en träningsfri dag. Har dock gått en 40 min promenad till skolan.

Önska mig lycka till!




Kommentarer
Postat av: Malin

Lycka till. Du kan klara detta! Jag vet hur läskigt det är men det gör dig starkare. Jag har också testat mig själv idag. Tack för din blogg. Kram

2008-11-25 @ 20:14:42
URL: http://livetochkarleken.blogg.se/
Postat av: lisa

Du, en tränigsfri dag hade du ju faktiskt inte för du gick i 40 minuter.

Du kommer klara denna kvällen. Titta på hur de andra äter och följ dem. jag tror knappast inte de är stora som hus. och kan det äta, så kan du!

kram

2008-11-25 @ 21:08:19
URL: http://atstorningsfriskajagbli.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0