Mat-vanor?

Jag äter alltid gröt till frukost. 0.75 dl sportgryn, ½ banan, 3 teskedar keso och lite mjölk. Och än har jag inte tröttnat på det. Denna frukost har blivit en slags trygghet för mig. Jag vet att jag inte kan bli hungig efter 1 eller 2 timmar och jag brukar låta det gå cirka 4 timmar tills lunch. Imorgon tänkte jag kanske testa med lite frusna bär istället för banan. Får se hur det går. Vad äter ni till frukost?

En annan vana är Pauluns müsli efter mina sena träningar. Detta måste visst vara den godaste müslin som finns! Med lite hasselnötter och torkad frukt, mummmms. Känns som att äta godis typ. Här ska jag dock försöka att dra ner på den torkade frukten, kan bli lite väl sött annars.




På lördag ska vi ha capoeira och samba uppvisning och även lite prova-på för folk. Jag ser fram emot detta, speciellt nu när jag lärt mig massa nytt. Min förening kommer dock att göra ett uppehåll mellan 5e dec till 2a jan. Jag är lite rädd för denna tid. Ingen träning på 4 veckor? Jag klarar inte av det. Så det kommer att få bli massa promenader. Några tips för hur man kan lugna sig? Känner att jag börjar bli stressad inför detta ...

Kan inte sluta titta tillbaka på denna tid för 1 år sedan. Jag mår så mycket bättre nu ich jag orkar så mycket mer. Vinter 07 var det hemskaste jag varit med om och jag skulle inte önska någon annan det. Usch, helvetes ätstörning!




Mums filibabba!





Kommentarer
Postat av: Nolita

Hej vännen. Hoppas allt är bra med dig. Spännande med dansen på lördag. Önskar med att jag dansade.

Till frukost äter jag en väldigt god protoingröt. Kokar upp 1 dl havregryn med vatten och 1-2 äggvitor. Mumms! Lite sylt eller bär till det och jag lovar att du kommer stå dig länge på det.



Hoppas du får en härlig torsdag vännen. Kram

2008-11-13 @ 00:36:29
URL: http://www.metrobloggen.se/limit
Postat av: Malin

Äter samma som Nolita efter tips från henne ;) Gröt på 1 dl gryn och 1 äggvita och mkt salt. Fast jag brukar använda grynblandning sitället eftersom jag blir bättare på det och det är mindre kcal än i havregryn :s ... Sedan så finns det ju de frukostar med 10 mackor med mycket ost + musli etc med.. hmm...



Ha en underbar dag nu! Sköt om dig!



Kram

2008-11-13 @ 06:10:01
URL: http://livetochkarleken.blogg.se/
Postat av: Marie

Jag äter alltid en stor frukost :) Steker två ägg och äter gröt gjord på bovete och polenta, toppad med hasselnötter, banan och kanel. Mums! Och mätt håller jag mig länge. Och det är som du säger, man skaffar sina morgonrutiner, man bör nog egentligen variera maten men det blir så lätt att man kör på "säkra kort".



Kämpa på och ha en bra dag!

Kramar

2008-11-13 @ 10:43:23
URL: http://wwwminkamp.blogg.se/
Postat av: Lisa W

Jag äter också gröt varje morgon. Tryggt och jag håller mig mätt!



Pauluns müsli är så otroligt god! Men en trigger för mig. Och den har fått kritik för sockerinnehållet om jag inte har fel. Löjligt dyr är den också men som sagt, god!



Jag räknar inte exakt; höftar ganska rejält, speciellt när det gäller frukost, lunch och middag. "Det blir nog typ 500" oavsett vad jag äter (om jag äter en normalportion). (Men vad är normalt? Ha!)



Jag har lagt till saker som jag tidigare var livrädd för, som kolhydrater. Jag blir alltid lika förvånad när det funkar. "Jag åt en bulle på eftermiddagen och det ledde inte till hets!" Jag läser "Mattillåtet" igen och får mycket inspiration (och blir irriterad på samma gång!). Det är fortfarande så svårt att äta normala mängder av onyttig mat. Det är antingen eller, liksom...

2008-11-13 @ 10:49:14
URL: http://acceptans.blogg.se/
Postat av: rebecca

jag äter alltid två mackor. det är också en trygghet för mig... därför kan jag inte byta =S

2008-11-14 @ 10:07:08
URL: http://rebeccacecilia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0