Igår med Panna!

Väldigt mysig kväll med Panna igår. En väldigt klok tjej som inspirerar mig väldigt mycket. Jag själv går på alla konstiga saker som står i tidningar om dieter och trams "hur man ska äta för att ..". En sån sak är det här med att man ska dricka mycket vatten, och ett tag så drack jag så mycket vatten, att jag gick på toa två gånger i timmen. Vi snackar 6-7 liter om dagen, vilket absolut inte kan vara hälsosamt. En annan sak var det här med att jag absolut inte ska äta efter klockan 6. Visst, absolut, om man går och lägger sig klockan 9 så verkar det ganska bra. Men jag lägger mig inte förens efter 12 och då är det mindre bra. Och speciellt om man inte ätit tillräcklig middag. I alla fall, Anna är en sådan person som får mig att förstå varför det inte funkar så. Varför man inte kan lyssna på att tips på Aftonbladet. Hon gör mig så mycket klokare och så mycket friskare, då jag inser hur 'dumt' det egentligen låter. Jag fårstår inte att jag kunnat lyssna på alla sorters dietister, som alla går emot varandra. Det känns som att jag försökt följa alla möjliga dieter, och på så sätt slutat äta det mesta. I en diet ska man inte äta kolhydrater, i en annan ska man undvika fett, i den tredje ska man inte äta så mycket frukt eller mjölkprodukter, och i den sista så ska man utesluta kött. Är man en person som jag som är rätt naiv gällandes sånt, så tror man på allt som står. Resultatet av detta blir att man struntar i mat helt och hållet, och dricker 6-7 liter vatten. Alla dieter förespråkar ju vätska!

Trams! Det är dags för oss att sluta läsa skit i tidningarna och börja ta hand om sig själv istället. Att äta lagom mycket och lagom ofta, samt att motionera och sova tillräckligt är det enda vi behöver. Och att inte glömma att umgås med personer som vi älskar och som älskar oss!

Kramar!


Kommentarer
Postat av: lisa

Tack för ett inspirerande och mycket klokt inlägg!

Jag tror du får stå för dagens bästa blogg idag!!!

Roligt att du verkar vara så på gång N. Helt underbart! Önskar jag kunde ge dig en kram för jag är så stolt över dig!

2008-11-24 @ 19:04:56
URL: http://atstorningsfriskajagbli.blogg.se/
Postat av: Louise

Ja, det tror jag också. Fast det är ju lite svårt att säga vad "helt frisk" är, jag menar, man kommer ju alltid att vara försiktig med mat och så, men förhoppningsvis kommer det inte att hindra en att leva sitt liv :) Klokt inlägg också!

<3

2008-11-24 @ 20:57:30
URL: http://ettfrisktliv.blogg.se/
Postat av: Nolita

Du är inte så dumm du heller;) Så sant som du skriver. Ang din kommentar så har du rätt. Det är nog min tur nu=) Kramar

2008-11-24 @ 22:19:17
URL: http://www.metrobloggen.se/limit
Postat av: Malin

Man är ganska dum men ingen har nog mer fixideer än jag, hihi. God natt!

2008-11-24 @ 22:38:09
URL: http://livetochkarleken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0