Förebyggande av ångest och hets!

Jag ska snart klä mig varmt och ut och gå en promenad. Känns lite akut, börjar bli rädd för mig själv. Åt en sen lunch med familjen hemma och så satt jag och mamma kvar i köket och pratade och åt massa hasselnötter. Okej inte massa, men massa för mig. Jag sa till mig själv "slutaaaaaaa, sluttttaaa, sluuuuuuuta" men det gick inte. Mamma gick på toa och då snabbade jag mig därifrån. Jag känner att ångesten börjar komma lite i taget. Ikväll så blir det födelsedagsfest med god mat och kanske tårta. Kommer jag inte ut nu så är chansen stor att ångesten blir enorm sen. Så detta blir i förebyggande syfte!

Försöker intala mig själv att det inte var så farligt med nötterna. Och det var det inte, jag vet det innerst inne och jag säger det högt hela tiden, men det känns som att jag inte hör det. Som att jag ignorerar min egen röst. Som att det jag säger inte har någon betydelse. Det känns som att min dåliga sida är medveten om att min goda sida bara säger så för att lugna ner mig. Men att min goda sida inte heller egentligen menar det. Nej, snart så blir jag schizofren oxå.

Promenad, just det!



18:30

Hemma igen från en promenad med mina föräldrar. Illamåendet kom där nånstans oxå, och just nu så känner jag bara för att spy upp allting. Men sen så vet jag oxå att jag själv framkallat illamående genom att tänka hur fet jag kommer bli av 50 g nötter. Festen känns inte heller så lockande, men jag ska ta mig dit. Så det är bara att resa sig upp och gå duscha nu. Hoppas att det inte blir klädångest sen oxå. Ska verkligen intala mig själv att jag är helt underbar och ska tärffa massa vänner och festa. 

Hoppas att ni får en trevlig fredag!  

Kommentarer
Postat av: Malin

Jag hoppas att du fick en bra kväll till slut! Kram

2008-11-14 @ 20:25:16
URL: http://livetochkarleken.blogg.se/
Postat av: Nolita

Hoppas du fick en bra kväll och att du lyckades övervinna din ångest. Kram

2008-11-15 @ 01:51:55
URL: http://www.metrobloggen.se/limit
Postat av: Panna

Jag HOPPAS verkligen att du fick en bra kväll ändå! Fick en tanke om att skicka ett sms till dig nu, men insåg att du inte hade varit vaken ens om det varit vardag...



Du ska få sova ifred, så går jag ut och går istället ^^. Kalla mig puckad som går upp klockan sju en lördag, men jag vill hinna leva lite innan jobbet kallar i eftermiddag.



Och med leva menar jag plugga. Haha, jag kom på mig själv med att låta bitter. Men det är jag inte egentligen.



Tänker på dig! Kram.

2008-11-15 @ 07:46:22
URL: http://awishfornormality.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0