Äta för lite

Igår gick väldigt bra. Lunch klockan 13:00 och middag klockan 21:00. Mellan detta så åts en banan. Det var kanske därför som middagen kändes så bra som den gjorde, eller så håller jag på att bli frisk att jag inte längre bryr mig. Blev dock ingen fondue, utan lasagne.

Idag så är matproblemet lite tvärtom. Jag vet att jag måste äta tillräckligt mycket för att orka träna 3h ikväll. Förutom capoeiran ikväll, så ska vi ha showträning oxå. Och jag åt inte frukost förens halv 11. Så oron att äta för lite eller att inte hinna äta alla mina mål är vad som spökar idag. Sjukt hur allt kan vända. Från oron att äta för mycket till oron att äta för lite. Det är alltid något som stressar mig. Grejen är den att jag är rädd för att falla tillbaka i gamla mönster av fär mycket träning och för lite mat. Tidigare erfarenheter har gjort att jag vet vad som kan hända om jag slarvar. Jag vill inte komma dit igen. Jag vill inte gå ner i vikt genom att svälta mig, jag är förbi detta stadiet.

Men, ju 'friskare' jag blir, desto mindre tänker jag på mat, och desto mindre känner jag hungern. Och chansen att "fuska med maten" är större. Dock tror jag att detta fusk skulle vara omedvetet, men att jag innerst inne skulle vara medveten om vad jag gör.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0