tacka kroppen!

Minns ni att jag berättade hur jag kramade mig själv i duschen och tittade i spegeln och sa att jag var vacker och att jag duger så som jag är? Varför slutade jag med det där? Varför glömde jag bort det? Idag så gjordes ett nytt försök. Tvålade in varje kroppsdel och tackade kroppen för att ta orkat så ut med mig, orkat bära kroppen och orkat med allt det hemska jag utsatt den för. Jag har bett om ursäkt och lovat att inte göra det igen. Sen så fortsattes samma procedur när det kom till insmörjningen efter duschen. Det känns redan bättre.

Testa det? Vad har du att förlora? Ha gärna någon body lotion/butter som luktar gott och som helst är lite dyrare. Spara inte den till "speciella" tillfällen - varje dag kan bli ett speciellt tillfälle. Efter allt man utsatt sin kropp för så förtjänar den lite lyx =)

Jag skriver fortfarande min jag-är-bra-bok. Ibland så måste jag kämpa för att hitta bra saker jag gjort, och ibland kommer jag bara på bra saker jag gjort för andra. Men det får oxå räknas. Men ibland, ibland, ibland (som igår) så kom jag på massa bra saker jag gjort för mig själv, ex att få skjuss hem fårn skolan istället för att gå 50 min som jag planerat.

Skola strax .. sista dagen för året.. Vi ska se en film om Bosnienkriget. Åå vad jag trivs=)


Kommentarer
Postat av: Sofie

Enda anledningen att man inte gör det är väl att det känns så förbannat dumt :p

2008-12-18 @ 12:18:46
URL: http://onie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0